Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Länkar. Danskarna strejkar. Borde inte svenskar köra sina turer även i Danmark?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Länkar. Danskarna strejkar. Borde inte svenskar köra sina turer även i Danmark?

Borde inte svenskar köra sina turer även i Danmark? SJ-tågen går ju.
    Går godstågen?

"Alla Öresundståg inställda

Vid 9-tiden stod det klart att alla Öresundståg över bron ställs in. Enligt Skånetrafiken beräknas trafiken tidigast återupptas tidigast klockan 15.

– Först hade vi en prognos att den skulle vara igång igen klockan 10, men nu är den nya prognosen i eftermiddag, de enda tåg som går över bron är SJ:s, säger Anna Fjellner, pressansvarig på Skånetrafiken."

Länk

Länk

Sydsvenskan har betalsida.

Senast redigerat av BD den 2019-04-01 klockan 12:13:59.

Sv: Länkar. Danskarna strejkar. Borde inte svenskar köra sina turer även i Danmark?

Citat Ursprungligen postat av BD Visa inlägg
    Borde inte svenskar köra sina turer även i Danmark? SJ-tågen går ju.
    De tåg som hade svenska förare släpptes först över bron, men ganska snart tog man beslutet att ställa in även dessa.

Dels går det förmodligen inte att få tag i tillräckligt många förare för att täcka upp för de saknade danska, dels skulle det förmodligen bli överfullt på de få tåg som skulle gå. Bättre då att ha en ordnad och massiv insats på ersättningsbussar. Kan jag tänka mig.

/ Kiwi

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Länkar. Danskarna strejkar. Borde inte svenskar köra sina turer även i Danmark?

Citat Ursprungligen postat av SwedishKiwi Visa inlägg
    De tåg som hade svenska förare släpptes först över bron, men ganska snart tog man beslutet att ställa in även dessa.

Dels går det förmodligen inte att få tag i tillräckligt många förare för att täcka upp för de saknade danska, dels skulle det förmodligen bli överfullt på de få tåg som skulle gå. Bättre då att ha en ordnad och massiv insats på ersättningsbussar. Kan jag tänka mig.

/ Kiwi
    Precis, och hur skulle informationen gå till vilka tåg som körs och vilka som ersätts med buss.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Och just nu verkar det inte köras några S-tog alls i Köpenhamnsområdet om man ska tro infon på DSB's hemsida här.

"Det skyldes en overenskomststridig arbejdsnedlæggelse.

Vi ved desværre ikke hvornår vi igen kan køre S-tog

Vi følger situationen løbende og informerer, hvis der sker ændringer til ovenstående.

Der indsættes ikke Togbusser"

Det blir m.a.o även en jobbig eftermiddag för de danska pendlarna...

Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •