Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Google earth | KMZ-fil med kontaktledningsstolpar

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Google earth | KMZ-fil med kontaktledningsstolpar

Hej!

Finns det någon här som har en Google Earth-fil med alla kontaktledningsstolpar inmarkerade?

Mvh Ossian

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

Avställd
    Medlem
    maj 2018

Sv: Google earth | KMZ-fil med kontaktledningsstolpar

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Finns det någon här som har en Google Earth-fil med alla kontaktledningsstolpar inmarkerade?
    Det finns på lastkajen.trafikverket.se dock brukar jag alltid hämta det som shapefiler i och med att vi läser in till Postgres/Postgis. Jag ser att det går att hämta som xml också, så det är kanske lite lättare att göra om eftersom du inte behöver någon särskild programvara för att läsa.

Tror du att du kan fixa det själv? Annars kan jag säkert hjälpa till att ordna det.

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av tydal Visa inlägg
    Det finns på lastkajen.trafikverket.se dock brukar jag alltid hämta det som shapefiler i och med att vi läser in till Postgres/Postgis. Jag ser att det går att hämta som xml också, så det är kanske lite lättare att göra om eftersom du inte behöver någon särskild programvara för att läsa.

Tror du att du kan fixa det själv? Annars kan jag säkert hjälpa till att ordna det.
    Tusen tack!

Jag har lyckats få ner en XML-fil nu. Inte fått in det i Google Earth än, men jag jobbar på det!

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Tusen tack!

Jag har lyckats få ner en XML-fil nu. Inte fått in det i Google Earth än, men jag jobbar på det!
    Gissar att tanken med att ta det som XML är att det är ett format man (om man kan programmera) lätt kan konvertera till vad man vill.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •