Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: SJK resa i södra Norrland - bild

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

SJK resa i södra Norrland - bild

Här passerar tåget strax norr om Järbo där jag suttit en stund och väntat så avtryckarfingret blev blåfruset.

Jag hade följt tåget på trafikradarn hela morgonen och såg att det var sent till Storvik så där 45 min, men plötsligt hade det blivit +3 i stället. Varför?
    Vad radarn missade var 42027 som kom norrifrån precis när jag väntade 29000. Då blev det ju möte i Järbo och jag borde ha varit där när det stod stilla.
    Men 10:51 kom det till strax före km 238 i alla fall.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: SJK resa i södra Norrland - bild

Citat Ursprungligen postat av OlleThåström Visa inlägg
    Här passerar tåget strax norr om Järbo där jag suttit en stund och väntat så avtryckarfingret blev blåfruset.

Jag hade följt tåget på trafikradarn hela morgonen och såg att det var sent till Storvik så där 45 min, men plötsligt hade det blivit +3 i stället. Varför?
    Vad radarn missade var 42027 som kom norrifrån precis när jag väntade 29000. Då blev det ju möte i Järbo och jag borde ha varit där när det stod stilla.
    Men 10:51 kom det till strax före km 238 i alla fall.
    Först tack för en jättefin bild. Ser på https://jvgfoto.se/trafikinfo/tag/?nr=29000&tpl=Kls att tåget tog in 10 minuter i Krylbo, 20 minuter i Jularbo, 6 minuter i Storvik och 11 minuter i Åshammar.

Edit: Enligt tiderna här ska tåget vara i Söderhamn 13:45 så de är väl ute och fotograferar på nya banan i nuläget. Även om de inte syns till på jvgfoto.se

Senast redigerat av Ville den 2019-03-30 klockan 13:17:47.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tack för en jättefin bild(på ett tåg från förr)/Ulf

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av OlleThåström Visa inlägg
    Det var det värt. Den bilden skulle ju platsa ... ja, överallt där bilder kan platsa.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •