Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Undersökning av resenärers uppfattning om lokala Metro-system?

  1. #1
    Avstängd
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    292

    Undersökning av resenärers uppfattning om lokala Metro-system?

    Hittade på Berlins lokaltrafikbolags BVG sida detta:

    https://www.bvg.de/de/Aktuell/Newsmeldung?newsid=3042

    De frågar om hur man uppfattar Berlins U-Bahn, och säger att det görs samma undersökning av många liknande bolag över hela världen just nu. Är inte SL med, så man kan jämföra med andra storstäder?


  2. #2
    1. Klass
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    4 443

    Sv: Undersökning av resenärers uppfattning om lokala Metro-system?

    Citat Ursprungligen postat av stinsx Visa inlägg
    Hittade på Berlins lokaltrafikbolags BVG sida detta:

    https://www.bvg.de/de/Aktuell/Newsmeldung?newsid=3042

    De frågar om hur man uppfattar Berlins U-Bahn, och säger att det görs samma undersökning av många liknande bolag över hela världen just nu. Är inte SL med, så man kan jämföra med andra storstäder?
    Det var bara några veckor sedan jag blev ombedd att fylla i en enkät i SL tunnelbana och det var på blå linje.
    Och det blev väl högsta betyg på snudd på alla punkter.


  3. #3
    Avställd
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    112

    Sv: Undersökning av resenärers uppfattning om lokala Metro-system?

    Citat Ursprungligen postat av stinsx Visa inlägg
    Hittade på Berlins lokaltrafikbolags BVG sida detta:

    https://www.bvg.de/de/Aktuell/Newsmeldung?newsid=3042

    De frågar om hur man uppfattar Berlins U-Bahn, och säger att det görs samma undersökning av många liknande bolag över hela världen just nu. Är inte SL med, så man kan jämföra med andra storstäder?
    SL är ju inte med i CoMet som detta görs inom - se http://www.comet-metros.org/

    Det finns ju en tradition hos SL att inte se på hur man gör i andra delar av världen (eller Sverige) utan att alltid välja sina egna lösningar istället - detta ganska obeaktat av vad det rör sig om.


    Sedan har ju då som nämnts SL ganska omfattande månadsstatistik när vi kommer till kundundersökningar - men en sak man inte frågar som CoMet gör är exempelvis vad man tyckte om den senaste resan. Skillnaden brukar nämligen kunna vara rätt stor mellan hur man uppfattar linjen i allmänhet och hur man faktiskt tycker att den senaste resan fungerat (vilket brukar innebära en högre kundnöjdhet).


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •