Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Sabotage i Linköping natten till idag?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sabotage i Linköping natten till idag?

Jag roar mig lite då och då med att kolla hur nattågen till och från Malmö gått. Jag upptäckte nu att natten till idag så blev såväl tåg 1 och 2 rejält sena från Linköping inatt. 1409 anger bara sabotage. Vet någon mer?

Passagerare Bönans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Sabotage i Linköping natten till idag?

Citat Ursprungligen postat av dh8b Visa inlägg
    Jag roar mig lite då och då med att kolla hur nattågen till och från Malmö gått. Jag upptäckte nu att natten till idag så blev såväl tåg 1 och 2 rejält sena från Linköping inatt. 1409 anger bara sabotage. Vet någon mer?
    Våldsam resenär som omhändertogs av ordningsmakten.

TKL Fgc, Smj, Mra, Nora, S
    Fd. Blg

Avstängd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bönan Visa inlägg
    Våldsam resenär som omhändertogs av ordningsmakten.
    Tåg 1: Resenär slår sönder sovvagn med nödhammare, klottrar och försöker råna en annan resenär inne i sovvagnskupé. Åker vidare utanpå tåget Norrköping-Linköping. Sovvagnen måste tömmas och växlas till sist i tågsättet. Trafikverket är vänliga nog att avbryta ett banarbete för att möjliggöra växling. Man glömde dock kvar en skopa i spåret som tåg 2 körde in på. Smärre skador på plogen, men baliser skadades. Efter att olycksplatsansvarig gett OK kunde tåg 1 och 2 fortsätta mot sina destinationer.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Citat Ursprungligen postat av Tallberg Visa inlägg
    Tåg 1: Resenär slår sönder sovvagn med nödhammare, klottrar och försöker råna en annan resenär inne i sovvagnskupé. Åker vidare utanpå tåget Norrköping-Linköping. Sovvagnen måste tömmas och växlas till sist i tågsättet. Trafikverket är vänliga nog att avbryta ett banarbete för att möjliggöra växling. Man glömde dock kvar en skopa i spåret som tåg 2 körde in på. Smärre skador på plogen, men baliser skadades. Efter att olycksplatsansvarig gett OK kunde tåg 1 och 2 fortsätta mot sina destinationer.
    Det låter verkligen som en natt utöver det vanliga... (hoppas jag!)

- - -
    Medlem
    mar 2018

Funderar på om idioten var en sovvagnspassagerare eller bara smet ombord?

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Funderar på om idioten var en sovvagnspassagerare eller bara smet ombord?
    Det är djupt orättvist mot alla idioter att kalla en sådan skitstövel för idiot.

- - -
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Gunnar Olson Visa inlägg
    Det är djupt orättvist mot alla idioter att kalla en sådan skitstövel för idiot.
    Det kan vara svårt att avgöra graden av dårskap ibland. Men när jag tittar i Polisens nyhetsrapportering hittar jag denna rapport från i morse men det kan väl inte vara samma incident?

"06.49 polisen fick samtal om att en hotfull, troligen drogpåverkad man var stökig på ett tåg som var på väg till Linköping från Jönköping. inringaren berättade att mannen var hotfull både mot personal och resenärer.

07.35 polisen väntar på perrongen när tåget anländer till resecentrum i Linköping.

07.43 mannen är omhändertagen på grund av misstänkt drogpåverkan. Han förs till polisstationen för provtagning och förhör, misstänkt för ringa narkotikabrott.

08.17 mannen skjutsas frivilligt till sjukvården efter att provtagning och förhör är klart.

Polisen uppmanar resenärer på det aktuella tåget att anmäla om de har blivit utsatta för brott. Anmäl brott till polisen på 114 14"

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Tallberg Visa inlägg
    Herre gud, jag trodde att man åkte nattåg för att sova men de resenärer i den vagnen kan knappast ha fått en blund i ögonen under tiden det tumultet pågick. Snällt av Trafikverket att avbryta ett banarbete för att möjliggöra växling av aktuell vagn

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Det kan vara svårt att avgöra graden av dårskap ibland. Men när jag tittar i Polisens nyhetsrapportering hittar jag denna rapport från i morse men det kan väl inte vara samma incident?

"06.49 polisen fick samtal om att en hotfull, troligen drogpåverkad man var stökig på ett tåg som var på väg till Linköping från Jönköping. inringaren berättade att mannen var hotfull både mot personal och resenärer.

07.35 polisen väntar på perrongen när tåget anländer till resecentrum i Linköping.

07.43 mannen är omhändertagen på grund av misstänkt drogpåverkan. Han förs till polisstationen för provtagning och förhör, misstänkt för ringa narkotikabrott.

08.17 mannen skjutsas frivilligt till sjukvården efter att provtagning och förhör är klart.

Polisen uppmanar resenärer på det aktuella tåget att anmäla om de har blivit utsatta för brott. Anmäl brott till polisen på 114 14"
    Det kan det vara om SJ och den rånade resenären missat att göra anmälan.

Senast redigerat av Mattias C den 2019-03-28 klockan 20:13:47.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Det kan det vara om SJ och den rånade resenären missat att göra anmälan.
    Om nu personen omhändertogs av polisen under nattågets uppehåll i Linköping är det väl knappast troligt att han sedan hunnit ta sig till Jönköping för att ta snabbtåget därifrån. Det gäller även om det var så att han släpptes ganska omgående.

Senast redigerat av Gunnar Olson den 2019-03-28 klockan 21:31:21.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Gunnar Olson Visa inlägg
    Om nu personen omhändertogs av polisen under nattågets uppehåll i Linköping är det väl knappast troligt att han sedan hunnit ta sig till Jönköping för att ta snabbtåget därifrån. Det gäller även om det var så att han släpptes ganska omgående.
    Hmm, ja. Så går det om man hänger upp sig på personen och dennes beteende och missar nyckelorden Snabbtåg och Jönköping. Ber om ursäkt.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Onsdagens pundarintermezzo nr 3

En påverkad, stökig och hotfull man åkte på onsdagseftermiddagen med tåg från Göteborg till Skövde (antagligen tåg 3482). Personal och medpassagerare hade larmat polisen innan tåget kom till Skövde. Strax innan tåget nådde plattformen drog pundaren i nödbromsen och hoppade av, nära polishuset, där han snart fick inkvartering.

Källa: Mariestads-Tidningen, som lär ha saxat en artikel ur systertidningen SLA.

Senast redigerat av Gunnar Olson den 2019-03-29 klockan 08:47:30.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •