Första helgen i juni är det trafikbrott dels i Hallsberg men också någonstans mellan Lund och Halmstad. Detta leder ju till rätt intressanta omledningar. Ut av just denna anledning tänkte jag faktiskt åka upp till Göteborg 31 maj med ett ut av tågen som leds om via Markarydsbanan och ta in på ett vettigt hotell för att dagen efter ta SJ snabbtåg 30436 som denna dag går via Borås och Alvesta upp till Stockholm. På sin väg gör det uppehåll i Borås, Alvesta, Nässjö, Linköping, Norrköping och Södertälje.
Men tyvärr har SJ valt att spärra möjligheten att boka Göteborg - Sölvesborg via Norrköping (även via Linköping och Nässjö för den delen). Orsaken till att jag helst vill ha det på en biljett är att jag vill ha resplus (bra att ha den sista sträckan mellan Hässleholm och Sölvesborg).
Ja jag vet att det är en galen resa men det är inte varje dag det är så här stora omledningar. Och ja jag vet att jag hade kunnat boka till Alvesta och sedan ta närmaste Öresundståg till Hässleholm och därefter till Sölvesborg men jag föredrar att åka med SJ så långt det bara går.
Är det möjligt att SJ per telefon kan hjälpa mig med denna underliga resväg?
Min tanke var alltså att ta SJ snabbtåg 30436 till antingen Linköping eller Norrköping och därefter ta SJ snabbtåg 507 till Hässleholm men det är alltså denna kombination som bokningen inte verkar tillåta