Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Banarbete som påverkar tåg 72 med avgång 20 juni??

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Banarbete som påverkar tåg 72 med avgång 20 juni??

Försöker att boka tåg 72 med avgång 20 juni, men får följande info:
    "Denna avgång på sträckan Göteborg C - Kramfors stn kan komma att påverkas av ett banarbete. Biljetterna släpps så fort planeringen är klar."

Hittar dock ingen info om detta hos Trafikverket eller hos SJ, så det är svårt för mig att avgöra om jag borde reservera annat färdmedel istället, eller avvänta eventuella biljetter på 72.

Kanske någon av er vet:
    - Vilket banarbete detta kan röra sig om?
    - När man kan förvänta att biljetterna släpps?

(jag vet att Postvagnen inte är en kundserviceportal, men då jag är generallt intresserad av vad detta handlar om och inte enbart vill veta detta för att jag ska resa, väljer jag att öppna för en potentiellt intressant diskussion i forumet)

Senast redigerat av Sluggern den 2019-03-23 klockan 20:25:21. Anledning: Rättade stavel i rubriken

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Banarbete som påverkar tåg 72 med avgång 20 juni??

Citat Ursprungligen postat av Sluggern Visa inlägg
    Försöker att boka tåg 72 med avgång 20 juni, men får följande info:
    "Denna avgång på sträckan Göteborg C - Kramfors stn kan komma att påverkas av ett banarbete. Biljetterna släpps så fort planeringen är klar."

Hittar dock ingen info om detta hos Trafikverket eller hos SJ, så det är svårt för mig att avgöra om jag borde reservera annat färdmedel istället, eller avvänta eventuella biljetter på 72.

Kanske någon av er vet:
    - Vilket banarbete detta kan röra sig om?
    - När man kan förvänta att biljetterna släpps?

(jag vet att Postvagnen inte är en kundserviceportal, men då jag är generallt intresserad av vad detta handlar om och inte enbart vill veta detta för att jag ska resa, väljer jag att öppna för en potentiellt intressant diskussion i forumet)
    Jeg har forsøkt å lete i veckokartan, men finner ikke noe arbeid som skulle tilsi at nattogne mot Norrland skal påvirkes denne dag.

Mon, om man allerede denne dag velger å ta hensyn til de arbeider som starter opp rundt Stockholm dagen derpå?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Jeg har forsøkt å lete i veckokartan, men finner ikke noe arbeid som skulle tilsi at nattogne mot Norrland skal påvirkes denne dag.

Mon, om man allerede denne dag velger å ta hensyn til de arbeider som starter opp rundt Stockholm dagen derpå?
    Nattåg 72 går normalt sett inte via Stockholm utan via Örebro och därefter direkt till Sundsvall via Kilafors så tåget bör inte bli påverkat av ett banarbete i Stockholm.

Men jag har sett en väldigt tydlig ökning av bokningsspärrar hos SJ nu för tiden. Jag försöker exempelvis hitta en resa till Borlänge via antingen Stockholm eller via Göteborg den 31 maj men via Stockholm är det spärrat pga att ett banarbete planeras och via Göteborg är det spärrat likadant pga att ett banarbete på Västkustbanan håller på att planeras

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg

Tack för hjälpen!
    Det bekräftar i allafall mina efterforskningar också - att det inte finns någon publik info om något förestående banarbete som skulle påverka tåg 72 som har avgång den 20:e juni.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

(UPPDATERING utan någon direkt ny info, chat med SJ) Banarbete tåg 72 20 juni??

UPPDATERING:

Har nu chattat med SJ och de upplyser att:

1) Planeringen är ännu inte klar och det är därför vi ännu inte någon information utlagd på SJ.se om banarbetet. När planeringen är klar så kommer vi släppa biljetterna

2) Den som svarade på chatten har tyvärr inget datum på när planeringen är klar och vad det gäller för banarbete.

3) På fråga om de vet om tåget kommer att gå:
    Tåg kommer att gå men det kan bli ändringar i tidtabellen. De vanligaste ändringar är att tåget behöver ta en annan resväg som gör att resa tar längre tid.

Senast redigerat av Sluggern den 2019-03-24 klockan 11:54:56.

Avstängd
    Medlem
    nov 2018

Sv: (UPPDATERING utan någon direkt ny info, chat med SJ) Banarbete tåg 72 20 juni??

Citat Ursprungligen postat av Sluggern Visa inlägg
    UPPDATERING:

Har nu chattat med SJ och de upplyser att:

1) Planeringen är ännu inte klar och det är därför vi ännu inte någon information utlagd på SJ.se om banarbetet. När planeringen är klar så kommer vi släppa biljetterna

2) Den som svarade på chatten har tyvärr inget datum på när planeringen är klar och vad det gäller för banarbete.

3) På fråga om de vet om tåget kommer att gå:
    Tåg kommer att gå men det kan bli ändringar i tidtabellen. De vanligaste ändringar är att tåget behöver ta en annan resväg som gör att resa tar längre tid.
    Inte heller jag hittar något banarbete som borde påverka detta tåg. De enda arbeten jag hittar på sträckan Göteborg-Duved/Luleå är de i Hallsberg men jag kan inte se att det är något speciellt just denna dag.
    Det skulle ju kunna vara något arbete föregående eller kommande dag som påverkar omloppen och kräver ändring detta datum, det har jag inte undersökt. Eller också är det något tillkommande eller flyttat arbete som ännu inte kommit till min kännedom. Jag har oftast bara koll på arbeten åtta veckor i förväg.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: (UPPDATERING utan någon direkt ny info, chat med SJ) Banarbete tåg 72 20 juni??

Jeg har også forsøkt å finne ut hvordan togene kommer til å gå i tiden 6 - 9 juni. Da skal nattogene gå via Ånge. Jeg forsøker å lete via tidtabell søk på tracker.railit.se og kan se at det ligger flere tognumre som er anordnet og innstilt, eller en kombinasjon av to tognumre som ser ut til å bli kjørt. Men, får nok vente og se når SJ åpner for bokning.

For min del er det tal om "tokresa" for eventuelt å reise med nattog "indre vägen" eller som jeg nevnte i annen tråd, Kristi himmelfart helgen, å få oppleve Cargonet togene på Ådals- eller Botniabanan.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •