Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Leveranskörning av två nya X61'or [Bilder]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Leveranskörning av två nya X61'or [Bilder]

Idag har som Bernt skrev i denna tråden två nya X61'or för Östgötatrafiken leveranskörts från Trelleborg till Boxholm som tåg 94876. Ytterligare en vagn, X61 216 beräknas anlända någon gång i april till Östergötland.

Jag fick två bilder på dagens vagnar vid Hester strax norr om Sommen tidigare i eftermiddags, ber om ursäkt för solljuset. Solen tittade fram just som jag kom dit efter att ha varit bakom moln större delen av dagen.

Som synes är fronten något annorlunda mot hur den ser ut på de äldre vagnarna i trafiken. Kan visa en jämförelsebild på X61 205 i tåg 18839 Mjölby-Tranås som passerade några minuter före.

Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Passagerare
    Medlem
    sep 2018

Sv: Leveranskörning av två nya X61'or [Bilder]

Japp, den där fronten uppdelade i fler moduler gör det billigare att reparera skador.

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

400V intaget ser också ut att ha försvunnit från fronten?
    Vet du om de skiljer sig på fler sätt? Har de fortfarande vanlig ATC eller har de fått ETCS?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tobbebilder, tågab-mannens bilder och David Larsons bilder utgör tillsammans de bästa fotograferna tycker jag. Ni tar bilder dit få andra letar sig så det viker av från den stora mängden av Stockholm och andra mång-fotografsställen.

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Medhåll från Hans, detta är dokumentära bilder i världsklass!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av H.Andersson Visa inlägg
    400V intaget ser också ut att ha försvunnit från fronten?
    Vet du om de skiljer sig på fler sätt? Har de fortfarande vanlig ATC eller har de fått ETCS?
    400V-uttaget ska vara flyttat för att lättare kunna undvika skador vid kollisioner, av samma anledning är även fronten uppdelad i olika moduler som X2000gung skrev. Vad gäller ATC/ETCS vet jag inte, men vad jag hört för länge sedan så skulle de levereras med "vanlig" ATC, men det kan ju ha ändrat sig.

Citat Ursprungligen postat av Grå Tåget Visa inlägg
    Tobbebilder, tågab-mannens bilder och David Larsons bilder utgör tillsammans de bästa fotograferna tycker jag. Ni tar bilder dit få andra letar sig så det viker av från den stora mängden av Stockholm och andra mång-fotografsställen.
    Jag får tacka för detta! Det är alltid roligt att få uppskattning för det man fotograferar. Då man bor lite "avsides" i förhållande till Stockholm så blir det ju ofta naturligt mer bilder från såna här platser!

Senast redigerat av Tobias den 2019-03-22 klockan 00:44:58.
    Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •