Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Fastighet i Strångsjö intill jvg till salu

Avstängd
    Medlem
    feb 2018

Fastighet i Strångsjö intill jvg till salu

Hittade denna fastighet som ligger vid Strångsjö station på SSb och är till salu med visning 31 mars.

https://www.fastighetsbyran.com/sv/s...26077&images=1

Huset är SJ banvaktstuga 395F. Utbyggd runt 1930. Avstyckad från järnvägsfastigheten under 1960-talet.

Från mäklarens bilder ser man att inte mycket är kvar av den ursprungliga inredningen, moderniserat inför denna försäljning kan man gissa.

En intressant fastighet för den som på nära håll vill uppleva tågtrafik. Dock kanske det blir en utmaning att hindra Trafikverket från stängsling och bullerplank, vilket skulle förstöra miljön.

Passagerare Jonny Saljefeldts avatar
    Medlem
    feb 2018

Sv: Fastighet i Strångsjö intill jvg till salu

Stugan på banvakt.se.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Köp den bara, 650.000 är ju hyfsat billigt. Både ERTMS och vanlig FJB finns ju, så varför tveka...
    Stängsling är nog inte aktuellt om man ser på omgivande markförhållanden, inget som folk springer i i onödan.
    Sankmark i väster och högt liggande tomtmark på andra sidan spåret. Vet dessutom vem som bott där...

Passagerare Roy Mårtenssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Hade den inte varit så fullständigt charmlös invändigt så hade man varit bra sugen...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Roy Mårtensson Visa inlägg
    Hade den inte varit så fullständigt charmlös invändigt så hade man varit bra sugen...
    De som bott där har tydligen bara haft en jätteburk med VIT färg. Som tur är så har den trenden upphört "Nästan"

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Den som vill ha något lite fräsigare med kommersiella lokaler kan slå till på stationshuset i Åre:
    https://objektvision.se/Beskriv/190001289

Avstängd
    Medlem
    mar 2018

Jag får inte ihop planritningen med bilderna, det verkar finnas en sovplats för mycket. Kaminen finns inte heller utsatt på ritningen. Trots att vidvinkelobjektivet ljuger lite.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Jag får inte ihop planritningen med bilderna, det verkar finnas en sovplats för mycket. Kaminen finns inte heller utsatt på ritningen. Trots att vidvinkelobjektivet ljuger lite.
    Det är ju en "mäklarritning"!
    (Dessutom från Swedbanks mäklarbolag...)

/TKO

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Om du tänker på de två sista bilderna (i rum med klinkers eller något sånt närmast kaminen) så undrar jag om inte det hör till gäststugan, som det inte finns någon ritning på.

Senast redigerat av Ulf Broman den 2019-03-19 klockan 11:41:11.

Avstängd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Om du tänker på de två sista bilderna (i rum med klinkers eller något sånt närmast kaminen) så undrar jag om inte det hör till gäststugan, som det inte finns någon ritning på.
    Det var min fundering också. Dålig annonsbeskrivning.

Avstängd
    Medlem
    mar 2018

Dubbelpost pga Postvagnens dåliga gång i spåret.

Senast redigerat av Åke K den 2019-03-19 klockan 11:45:09.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Det är ju en möjlighet.
    Det verkar dock lite märkligt med keramiska plattor på golvet i det lilla uthuset, men vad vet jag?
    Det som mer talar mot teorin är att det finns en elektrisk belysningsarmatur på bilden, och gäststugan saknar enligt mäklarbeskrivningen el.

Förmodligen får detta bli ett olöst mysterium, om ingen PV-skribent åker och tittar på fyndobjektet!

/TKO

Avstängd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    Det är ju en möjlighet.
    Det verkar dock lite märkligt med keramiska plattor på golvet i det lilla uthuset, men vad vet jag?
    Det som mer talar mot teorin är att det finns en elektrisk belysningsarmatur på bilden, och gäststugan saknar enligt mäklarbeskrivningen el.

Förmodligen får detta bli ett olöst mysterium, om ingen PV-skribent åker och tittar på fyndobjektet!

/TKO
    Det finns tecken på att det finns ett utrymme i källaren under köket. Den forna nedgången syns på bild 2. Hur man får plats med både en trappa upp till vinden och en ner i källaren är dock en gåta. Påminner lite om Musse Piggs campingvagn.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Det finns tecken på att det finns ett utrymme i källaren under köket. Den forna nedgången syns på bild 2. Hur man får plats med både en trappa upp till vinden och en ner i källaren är dock en gåta. Påminner lite om Musse Piggs campingvagn.
    Kan ju också vara så att källaren endast nås via dörr utifrån. Alternativt skulle det kunna finnas en trappa från klädkammaren och ned, under trappan mot vinden.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    Det är ju en möjlighet.

/TKO
    Om man klickar på länken till 360-graders visning så kan man gå in i gästhuset (och i alla andra rum också) och då ser man både kamin och säng, samt att det finns elledningar och ljusknapp och taklampa i gästhuset, och man ser att klinkers ligger just vid kaminen.
    Så, de två sista bilderna är helt klart från gästhuset.

Kan det ha blivit omkastat, det står i texten att förrådsbodarna har el, men att gästhuset inte har el, skall det vara tvärtom? Eller är kanske elen inte korrekt ansluten fram till gästhuset så därför beskrivs det som att det inte finns el?
    Nåja, som TKO skrivit, någon får väl åka och titta eller ringa mäklaren.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Nu verkar det som att vi halkat av spåret när klinker och elledningar blir en diskussion, men för att få upp diskussionen på spåret undrar jag vad det är för vagn som syns i köksfönstret på 360°-vyn?

Avstängd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Per Lindh Visa inlägg
    Nu verkar det som att vi halkat av spåret när klinker och elledningar blir en diskussion, men för att få upp diskussionen på spåret undrar jag vad det är för vagn som syns i köksfönstret på 360°-vyn?
    Någon gasvagn, förmodligen gasol.

Passagerare Ohlzzons avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av stinsx Visa inlägg
    Hittade denna fastighet som ligger vid Strångsjö station på SSb och är till salu med visning 31 mars.

https://www.fastighetsbyran.com/sv/s...26077&images=1

Huset är SJ banvaktstuga 395F. Utbyggd runt 1930. Avstyckad från järnvägsfastigheten under 1960-talet.

Från mäklarens bilder ser man att inte mycket är kvar av den ursprungliga inredningen, moderniserat inför denna försäljning kan man gissa.

En intressant fastighet för den som på nära håll vill uppleva tågtrafik. Dock kanske det blir en utmaning att hindra Trafikverket från stängsling och bullerplank, vilket skulle förstöra miljön.
    Ska du flytta Bengtsson? Vem ska jag då offra tyfonluft på?

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ohlzzon Visa inlägg
    Ska du flytta Bengtsson? Vem ska jag då offra tyfonluft på?
    Men det där är väl inte deras slott?

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg
    Men det där är väl inte deras slott?
    Nej precis, de är inte Bengtssons hus.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg