Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: En solskenshistoria!

  1. #1
    1. Klass
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    3 743

    En solskenshistoria!

    Min son, som är på väg till Årsta för ett kort besök över helgen, ringde nyss med andan i halsen och meddelande att han "klantat till det nåt otroligt". Han hade lyckats boka Stockholm-Göteborg idag och Göteborg-Stockholm på söndag, istället för tvärt om.

    Så han gick med inte allt för stora förhoppningar till SJ:s kundtjänst. Och hör och häpna - där bytte man utan kostnad ut biljetterna så det blev rätt. Ja han fick till och med en plats på X2 mot Stockholm, trots att han hade en IC-biljett. Och inte nog med det, eftersom det var fullt i andra klass blev det första klass!

    Slutet gott, allting gott.

    /TKO


  2. #2
    Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    1 938

    Sv: En solskenshistoria!

    Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    Min son, som är på väg till Årsta för ett kort besök över helgen, ringde nyss med andan i halsen och meddelande att han "klantat till det nåt otroligt". Han hade lyckats boka Stockholm-Göteborg idag och Göteborg-Stockholm på söndag, istället för tvärt om.

    Så han gick med inte allt för stora förhoppningar till SJ:s kundtjänst. Och hör och häpna - där bytte man utan kostnad ut biljetterna så det blev rätt. Ja han fick till och med en plats på X2 mot Stockholm, trots att han hade en IC-biljett. Och inte nog med det, eftersom det var fullt i andra klass blev det första klass!

    Slutet gott, allting gott.

    /TKO
    Känns väl som en hyfsat normal hantering av en kund som är öppen med att själv ha gjort fel, istället för att skylla på SJ som de flesta nog skulle gjort. Sånt premieras naturligtvis, om det går...


  3. #3
    Passagerare Klas Mårtenssons avatar
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    451

    Sv: En solskenshistoria!

    Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    Min son, som är på väg till Årsta för ett kort besök över helgen, ringde nyss med andan i halsen och meddelande att han "klantat till det nåt otroligt". Han hade lyckats boka Stockholm-Göteborg idag och Göteborg-Stockholm på söndag, istället för tvärt om.

    Så han gick med inte allt för stora förhoppningar till SJ:s kundtjänst. Och hör och häpna - där bytte man utan kostnad ut biljetterna så det blev rätt. Ja han fick till och med en plats på X2 mot Stockholm, trots att han hade en IC-biljett. Och inte nog med det, eftersom det var fullt i andra klass blev det första klass!

    Slutet gott, allting gott.

    /TKO
    Rätt så!
    När något gått fel, kontakta självmant och genast, aktuell säljare, organisation eller biljettgranskare. Ofta är de resonabla om de kan, och tror det är ett genuint missöde.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •