Ursprungligen postat av
Hans Broman
Jag får be om ursäkt för att bilden dröjde och för att detta inlägg har dröjt. Alltför sent kom jag på att jag inte är bombsäker på att den bild som jag förberett är tagen vid stationen Holmenkollen, vilket jag dock tror att den är. Jag har febrilt försökt hitta ledtrådar på nätet i all hast, men är fortfarande inte alldeles säker. Men hur som helst ger jag poäng för Holmenkollen eftersom det garanterat är Holmenkollbanen, och ifall det inte är just Holmenkollen så är det en av de närmaste stationerna. Därför blir det poäng till Mattias E, Gåård, Felix Carlsson, Janne Nilsson, Otto V och Arne L, samt till Bernt Talbrant som svarade Frognerseteren, alltså Holmenkollbanens ändstation.
Tacksam om någon som kan Holmenkollbanen som sin egen ficka kan slå fast om bilden visar Holmenkollens station eller någon annan.
Bilden är tagen den 18 september 1993, då det fortfarande förekom teakklädda motorvagnar i trafiken på Holmenkollbanen. Om en stund lägger jag ut en bonusbild där ett sådant tåg är med.