Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ofotbanen - Bjørnfjell - 9 stk bilder

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Ofotbanen - Bjørnfjell - 9 stk bilder

Signaturen Nordman1970 kunne i dag morges fortelle at Ofotbanen hadde vært stengt på grunn av snørydding. Det hadde vært mye snø og vind i området. Cargonet melder på side at problemene lå fra Katterat og oppover.

I august 2018 brant vel 400 meter snøoverbygg (snøgalleri) ned vest for Bjørnfjell. Jeg vil uten videre tro at man ikke har rukket å bygge nytt innen vinteren satte inn. Man hadde sikkert nok med å fullføre byggingen av nytt overbygg ved Haugfjell.

Jeg blir ikke overrasket om området hvor dette overbygget stod er en medvirkende årsak til problemene på banen.

Jeg har satt sammen noen bilder fra stedet hvor det brant. Jeg var der noen uker etter brannen og det luktet enda brent.

Først et bilde fra september 2014. SJs tog er akkurat kommet ut av overbygget som brant og er straks inne på Bjørnfjell stasjon.

Deretter et bilde som viser hvordan det så ut i august 2018, etter brannen. Dog noe mindre zoom.

Nok et bilde fra 2014 som viser overbygget:

Noenlunde samme standplass 4 år senere:

Noen nærbilder fra brannstedet:

Hytta (stugan) er historie...

Avslutter med et bilde tatt fra toget...

Til sist kan jeg lenke til Bane NOR sin side om saken. Det er noen bilder der som viser hvilke krefter som har vært i sving....

https://www.banenor.no/Nyheter/Nyhet...pa-bjornfjell/

- - -
    Medlem
    mar 2018

Sv: Ofotbanen - Bjørnfjell - 9 stk bilder

Man får kanske hoppas att man inte bygger i trä den här gången.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •