
Ursprungligen postat av
Jonas Lind
Under Youtubefilmen står det också "This will probably be the last time that this train travels on the subsurface Underground routes through Central London as they are about to be converted to computerised train operations and it will not be financially viable for this train to have the required equipment fitted (estimated cost: a whopping £1 million!)
Så man kan inte längre göra det i London. Dock sägs också
"However it will be able to operate on the Piccadilly and Bakerloo lines as they have not been converted to computerised train control and also the Metropolitan Line between Amersham and Harrow-on-The-Hill which is shared with trains operated by Chiltern Railways out of London's Marylebone station and as such remains as one of the last surviving jointly operated railway services here in the UK."
Stockholm har väl fått det gamla hyttsignalsystemet utbytt mot en modernare variant på delar av nätet? Hur påverkar det möjligheten att köra med Spårvägsmuséets tåg - är det utrustat med det nya systemet, är det begränsat till kvarvarande sträckor med det gamla systemet, eller finns det inte längre några sådana sträckor? (har något i bakhuvudet att TUB 1 och 2 fått nytt system och TUB 3 har kvar det gamla, men det kan vara hjärnspöken).