Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Äldreboende med inbyggd järnvägsvagn

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Äldreboende med inbyggd järnvägsvagn

BBC rapporterar om ett äldreboende, som har byggt upp en sorts järnvägsvagn inuti lokalerna. Där kan de boende sitta och äta, samtidigt som de tittar ut på landskapet som passerar förbi –*på tv-skärmarna på väggen.

https://www.bbc.com/news/av/uk-engla...train-carriage

/ Kiwi

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Äldreboende med inbyggd järnvägsvagn

Citat Ursprungligen postat av SwedishKiwi Visa inlägg
    BBC rapporterar om ett äldreboende, som har byggt upp en sorts järnvägsvagn inuti lokalerna. Där kan de boende sitta och äta, samtidigt som de tittar ut på landskapet som passerar förbi –*på tv-skärmarna på väggen.
    https://www.bbc.com/news/av/uk-engla...train-carriage
    / Kiwi
    Ser verkligen förnämligt ut, snyggt dukat är det också. Så vill jag ha det om/när jag hamnar på hemmet.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Ser verkligen förnämligt ut, snyggt dukat är det också. Så vill jag ha det om/när jag hamnar på hemmet.
    Instämmer! Funderar enbart på hur det påverkar eventuell demens, blir den ännu värre?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Instämmer! Funderar enbart på hur det påverkar eventuell demens, blir den ännu värre?
    Knappast värre hoppas jag, har läst att demens delvis kan motverkas av kaffe en uppgift som glädjer mig. Men också av mycket aktiviteter med hjärnan som att lösa problem. Korsord lär vara utmärkt för äldre.

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Knappast värre hoppas jag, har läst att demens delvis kan motverkas av kaffe en uppgift som glädjer mig. Men också av mycket aktiviteter med hjärnan som att lösa problem. Korsord lär vara utmärkt för äldre.
    Hoppas att te* funkar också.

Och om man inte gillar korsord, då kan man kanske försöka att leta reda på regionaltåg i Ukraina eller Katalonien eller något sånt. Det kan ju också vara ganska klurigt.

*Camellia sinensis alltså, inte något hö med hett vatten

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Turmantas Visa inlägg
    Hoppas att te* funkar också.
    Och om man inte gillar korsord, då kan man kanske försöka att leta reda på regionaltåg i Ukraina eller Katalonien eller något sånt. Det kan ju också vara ganska klurigt.
    *Camellia sinensis alltså, inte något hö med hett vatten
    Vet inte hur det är med té, det är i vart fall sagt att det inte är koffeindelen i kaffet som är nyttigt.
    Men i övrigt kan väl sägas att precis fysisk ansträngning är nyttig så är motion för hjärnan nyttig. T.ex läsa tidtabeller, försöka räkna ut kluriga anslutningar o.s.v eller köra tågspelet Hallsberg och lägga växlar, fixar man det på en nivå så höjer man farten. Och appropå Hallsberg så ser jag gärna en ny version nu när vi fått MTR , Blå tåget, Tågab m.m och jag vill gärna fortsätta med godstågen på natten.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Abstinensen kanske blir värre om det är f d järnvägare som bor där/Ulf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •