Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hnj 2008

Passagerare Johan Wahlstedts avatar
    Medlem
    mar 2018

Hnj 2008

En dag för snart tio år sedan var jag på väg till ett möte i Halmstad, och lyckades hitta en passande förbindelse via Nässjö och HNJ. Tyvärr fick jag åka Itino, vilket är en forsonstyp jag aldrig gillat, men på vägen mötte vi Y1 1336 som blev fångad på bild när den speglade sig i Itinons glans.

PS. Hur får man det att bli versaler i rubriken? Hur jag än försöker ändras HNJ till Hnj... DS.

Senast redigerat av Johan Wahlstedt den 2019-02-25 klockan 23:36:15.

Passagerare Jonny Saljefeldts avatar
    Medlem
    feb 2018

Versaler

Citat Ursprungligen postat av Johan Wahlstedt Visa inlägg
    PS. Hur får man det att bli versaler i rubriken? Hur jag än försöker ändras HNJ till Hnj... DS.
    Det är ett filter som tidigare (2018-07-01) har tagits bort, men som tydligen återinförts?

https://www.postvagnen.com/sjk-forum...ler-i-rubriken

Senast redigerat av Jonny Saljefeldt den 2019-02-26 klockan 08:38:17.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Versaler - H N J

Citat Ursprungligen postat av Jonny Saljefeldt Visa inlägg
    Det är ett filter som tidigare (2018-07-01) har tagits bort, men som tydligen återinförts?

https://www.postvagnen.com/sjk-forum...ler-i-rubriken
    Går att komma runt genom att göra mellanslag mellan bokstäverna, fast jag misstänker att en och annan blir illamående av att se det.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Du gillar inte Itinovagnar eller nyare Tjeckiska motorvagnar...
    Är det de något okomfortabla sätena du syftar på,ty du som är ute och reser så mycket?/Ulf

Passagerare Johan Wahlstedts avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Du gillar inte Itinovagnar eller nyare Tjeckiska motorvagnar...
    Är det de något okomfortabla sätena du syftar på,ty du som är ute och reser så mycket?/Ulf
    Nya tjeckiska tycker jag nog mest bara är tråkiga jämfört med de äldre, kommer inte ihåg vad jag kan ha klagat på för några.. Men ett mjukt och "pösigt" säte kan kompensera för hopp-och-studs på en bana med skarvspår och dåligt spårläge, nya tåg har ofta hårda säten som är bekvama på fint helsvetsat spår, men knappast på en "urkig" sidobana.

Itino tycker jag man sitter halvdåligt i, de är skrammliga, bullriga och det finns knappt en fönsterplats med utsikt, de sneda fönsterstolparna skymmer nästan alltid fönstret. Sen tycker jag de är tråkiga jämfört med Y1, och lite "billiga" i utförandet jämfört med många andra modernare tåg, men det är väldigt subjektivt. Inte alls så att jag ogillar moderna fordon, X40 till exempel är kanske är lite tråkiga men jag tycker inredningen är trevlig och att de är bra att åka med.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Vad någon modernare vagn ännu inte lyckats slå Y1 med är de suveräna gångegenskaperna! Och detta med en 50 talskonstruktion. Extra värdefullt då sådana här tåg ofta körs på sämre skarvspår! Där Intino och andra hoppar och studsar gungar Y1 bara lite mjukt! Men det går väl inte att erkänna att en italiensk boggiekonstruktion är bättre än all modern högteknologi......

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Itino har nog Sveriges mest praktiska toaletter för de som reser med små barn!

Y1 bullriga vestibuler är iofs bra om man har skrikiga barn och inte vill störa alla andra..

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Johan Wahlstedt Visa inlägg
    Nya tjeckiska tycker jag nog mest bara är tråkiga jämfört med de äldre, kommer inte ihåg vad jag kan ha klagat på för några.. Men ett mjukt och "pösigt" säte kan kompensera för hopp-och-studs på en bana med skarvspår och dåligt spårläge, nya tåg har ofta hårda säten som är bekvama på fint helsvetsat spår, men knappast på en "urkig" sidobana.

Itino tycker jag man sitter halvdåligt i, de är skrammliga, bullriga och det finns knappt en fönsterplats med utsikt, de sneda fönsterstolparna skymmer nästan alltid fönstret. Sen tycker jag de är tråkiga jämfört med Y1, och lite "billiga" i utförandet jämfört med många andra modernare tåg, men det är väldigt subjektivt. Inte alls så att jag ogillar moderna fordon, X40 till exempel är kanske är lite tråkiga men jag tycker inredningen är trevlig och att de är bra att åka med.
    Sorry,blandade ihop dig med våran andre åkandes JW på forumet/Ulf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •