Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Banarbete kring valborg?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Banarbete kring valborg?

Hej!

Jag försökte boka biljetter Uppsala - Mjölby och omvänt 29 april och 1 maj (lika bra att fly Uppsala under valborgshelgen...) men på SJ.se stod det att "banarbeten planeras". På SJs egna (i övrigt mycket informativa) sida om banarbeten fanns det inte med någon information om banarbeten under de dagarna.

Därför undrar jag, var är det som det byggs/underhålls under dessa dagar? Och finns det någon som vet ungefär när tågen kommer att släppas för bokning?

Tack på förhand!

//Carl Eric

Tidigare: calken. Nu en 26-årig Uppsala-bo som pluggar till präst och ibland kör buss.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Banarbete på SSB kring valborg?

Ja frågan är intressant och ändå inget svar trots att snart ett dygn gått sedan den ställdes.

Om jag ska försöka mig på en gissning, även om det inte är en sådan du har bett om, rör det sig om arbeten med fyrspårsprojektet Arlöv-Lund.

Om jag ska gissa vidare i avsaknad av auktoritativa besked från bättre insatta PV-läsare, så vågar SJ ännu inte släppa några biljetter, eftersom TrV inte har lämnat exakta besked. Det kan röra sig om omledningar via Helsingborg som inte tilldelats tågnummer än. Observera att Snälltåget oförväget fortsätter att sälja biljetter under samma period. Mitt råd är att du ska ge dig till tåls och gå in i appen varje dag och kolla. Räkna med att biljetterna kommer så småningom.

Senast redigerat av Hasse Hagberg den 2019-02-22 klockan 11:23:02.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Banarbete på SSB kring valborg?

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    Ja frågan är intressant och ändå inget svar trots att snart ett dygn gått sedan den ställdes.

Om jag ska försöka mig på en gissning, även om det inte är en sådan du har bett om, rör det sig om arbeten med fyrspårsprojektet Arlöv-Lund.

Om jag ska gissa vidare i avsaknad av auktoritativa besked från bättre insatta PV-läsare, så vågar SJ ännu inte släppa några biljetter, eftersom TrV inte har lämnat exakta besked. Det kan röra sig om omledningar via Helsingborg som inte tilldelats tågnummer än. Observera att Snälltåget oförväget fortsätter att sälja biljetter under samma period. Mitt råd är att du ska ge dig till tåls och gå in i appen varje dag och kolla. Räkna med att biljetterna kommer så småningom.
    Jag tror ungefär samma.
    Eftersom Trafikverket släppte påsktrafikens omledningar förra veckan, så SJ kunde öppna bokningen, kan man ju gissa att Valborg står näst på tur, så det kanske kommer snart.
    Jag antar ju att man fixar banarbetena i tidsordning.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Banarbete på SSB kring valborg?

Tack för era svar, gissningar räcker gott och väl! Var mest intresserad av var arbetet skulle äga rum, eftersom att både sträckan Uppsala-Cst, och Cst-Mjölby stod som "under planering" i bokningsdialogen...

Jag skrev till SJ sedan också och frågade om biljetterna, och de trodde att biljetterna skulle släppas om ungefär en månad!

Tidigare: calken. Nu en 26-årig Uppsala-bo som pluggar till präst och ibland kör buss.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •