Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tunnelbana.. [RU]

Passagerare Johan Wahlstedts avatar
    Medlem
    mar 2018

Tunnelbana.. [RU]

..i Moskva, men inte som de bilder man brukar se. Linje 8A öpnnades 2014 och vände här vid Delovoy Tsentr när bilden togs i juni 2017, men sedan förra året är linjen förlängd till Petrovskiy Park (ferbruari 2018) och sedan Savyolovskaya (december 2018) tillsammans med den nya linje 11.

www.urbanrail.net finns karta och mer info.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tunnelbana.. [RU]

Kul att se! Både tåget och stationen ser mkt annorlunda ut än man är van vid på bilder från Moskva.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Intressant bild.
    Trodde att det fortfarande var fotoförbud på dessa platser?/Ulf

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Intressant bild.
    Trodde att det fortfarande var fotoförbud på dessa platser?/Ulf
    Det är ju en av världens mest fotograferade tunnelbanor, inklusive mina foton !
    Moskva metro verkar bara ha info på ryska men jag ser en uppgift på att det är tillåtet för vanliga amatörfotografer men man får inte använda blixt och inte stativ. Man kan för säkerhets skull vara försiktig om det syns poliser, dom lär ha en förmåga att hitta på saker för att kunna få en muta.

Passagerare Johan Wahlstedts avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Det är ju en av världens mest fotograferade tunnelbanor, inklusive mina foton !
    Moskva metro verkar bara ha info på ryska men jag ser en uppgift på att det är tillåtet för vanliga amatörfotografer men man får inte använda blixt och inte stativ. Man kan för säkerhets skull vara försiktig om det syns poliser, dom lär ha en förmåga att hitta på saker för att kunna få en muta.
    För tio år sedan fick man smyga en aning med kameran i Moskvas tunnelbana, men inga problem idag. I Moskva är det inget större problem med polisen, möjligen i landsorten men som utlänning går man ofta fri och de orkar ändå inte försöka prata engelska i sådana fall.

I Östeuropa är det formellt ser fotoförbud i många tunnelbanor och på järnvägar, men i praktiken inga problem. Största problem jag har haft var i USA, blev arresterad i Baltimore för att ha fotat en spårvagn! (Vilket är helt lagligt, men mot någon egenpåhittad policy.)

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Johan Wahlstedt Visa inlägg
    För tio år sedan fick man smyga en aning med kameran i Moskvas tunnelbana, men inga problem idag. I Moskva är det inget större problem med polisen, möjligen i landsorten men som utlänning går man ofta fri och de orkar ändå inte försöka prata engelska i sådana fall.

I Östeuropa är det formellt ser fotoförbud i många tunnelbanor och på järnvägar, men i praktiken inga problem. Största problem jag har haft var i USA, blev arresterad i Baltimore för att ha fotat en spårvagn! (Vilket är helt lagligt, men mot någon egenpåhittad policy.)
    Jag är inte speciellt berest, men Aten är den enda platsen där jag har blivit ifrågasatt. Tydligen totalförbjudet att fota i tunnelbanan där, åtminstone 2014...

Senast redigerat av Simon B den 2019-02-17 klockan 04:05:39.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •