Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Falköping-Skövde i sommar ?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Falköping-Skövde i sommar ?

Enligt diverse artiklar och rykten så kommer det att vara olika banarbeten mellan Falköping och Skövde i sommar med en del totalavstängningar som följd. Nån som har koll på vad som skall göras ? Byte av vägport i Skövde har jag hört bla och förberedelser för förbigångsspår Falköping stämmer detta ?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Falköping-Skövde i sommar ?

Citat Ursprungligen postat av 5080 Visa inlägg
    Enligt diverse artiklar och rykten så kommer det att vara olika banarbeten mellan Falköping och Skövde i sommar med en del totalavstängningar som följd. Nån som har koll på vad som skall göras ? Byte av vägport i Skövde har jag hört bla och förberedelser för förbigångsspår Falköping stämmer detta ?
    Ett av arbetena är de nya förbigångsspåren öster om Falköping.

/Magnus

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Heneporten ska bytas.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    När jag tittar på SJ:s sida om kommande banarbeten hittar jag bara en totalavstängning, och den tiden stämmer precis med vad det står i länken om Heneporten, dvs torsdag 25 juli klockan 11.00 till måndag 29 juli klockan 05.00.

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

https://www.trafikverket.se/contenta...ra_vsb_f-n.pdf

Här har du vilka arbeten som ska göras respektive vecka!

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    När jag tittar på SJ:s sida om kommande banarbeten hittar jag bara en totalavstängning, och den tiden stämmer precis med vad det står i länken om Heneporten, dvs torsdag 25 juli klockan 11.00 till måndag 29 juli klockan 05.00.
    Det är väl bara det trafikavbrottet så vitt jag minns, utöver det är det dessutom enkelspårsdrift Falköping-Stenstorp rätt stor del av sommaren. Lite knöligt, en av västra stambanans längre stationssträckor och inte direkt den minst trafikerade delen heller...

/Måns

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    https://www.trafikverket.se/contenta...ra_vsb_f-n.pdf

Här har du vilka arbeten som ska göras respektive vecka!
    Intressant! En detalj undrar jag över, "265269 - Förbigångsspår Falköping, Trafikavbrott Ss-Fby, tåg vänder i Hr, Vf, Sk. V1920,1924 L 2200-0600 V1920,1924 S 2200-0600". Av vilken anledning skulle någon operatör vilja vända tåg i Vartofta? Uppställning av tåg som kör tomt från Sandhem?

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av Gunnar Olson Visa inlägg
    Intressant! En detalj undrar jag över, "265269 - Förbigångsspår Falköping, Trafikavbrott Ss-Fby, tåg vänder i Hr, Vf, Sk. V1920,1924 L 2200-0600 V1920,1924 S 2200-0600". Av vilken anledning skulle någon operatör vilja vända tåg i Vartofta? Uppställning av tåg som kör tomt från Sandhem?
    Dokumentet beskriver i första hand var det är möjligt att vända tåg och vilka sträckor som är avstängda. Hur trafiken sedan i praktiken kommer att läggas upp är upp till järnvägsföretagen att bestämma. Det är dock bra för järnvägsföretagen att känna till att det går att köra till/från Vartofta för t ex uppställning eller rundgång (nu är det knappast aktuellt eftersom linjen trafikeras av Regina) om det skulle bli trångt med tåg i Sandhem (som endast har två spår).

Dokumentet är alltså inte avsett att tala om hur tågtrafiken slutligen kommer att läggas upp.

Sedan har BAP tolkningsföreträde framför dessa veckokartor så de exakta detaljerna över vad som är avstängt och vad som går att trafikera framgår av BAP.

Senast redigerat av Nordman1970 den 2019-02-14 klockan 08:48:26.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •