Dags att börja det nya året. Även kineserna har ju nyss gjort det.
Bortom motorvagnen tar järnvägsvärlden alltså slut, och bakom fotografens rygg åker man ett tag innan spåren förgrenar sig.
![]()
Dags att börja det nya året. Även kineserna har ju nyss gjort det.
Bortom motorvagnen tar järnvägsvärlden alltså slut, och bakom fotografens rygg åker man ett tag innan spåren förgrenar sig.
![]()
Viechtach
Bodenmais var den sista slutåktgåtan i gamla PV. Men vi närmar oss.
Till Freyung åker man på Ilztalbanan från Passau. Ibland. Typ helgerna från maj till oktober. Det är några entusiaster som bedriver verksamheten i sin fritid. Förr i tiden var det nog annorlunda. Då fanns även en bana från Waldkirchen (Skogkyrkor, en mil innan man kommer fram) till Neuthal/Nové Údolí. Mellan då och nu fanns en period utan järnvägstrafik. Det är alltså bättre nu, men det blev en rejäl promenad till Nové Údolí.
Frågebilden osuddad:
Tåget från andra sidan:
Med stationsskylten:
Och så är Freyung en mycket progressiv liten stad. I andra städer är internätet stängt då och då. I Freyung är det öppet alla dagar:
![]()
Oj vad trevligt.
Även om trafiken utförs av"entusiaster"tillhör motorvagnen säkerligen en vanlig trafikutövare,men vilken?/Ulf