Så här, med smärre variationer, såg det ut på hundratals stationer runt om i landet förr. Någon som vet var jag fotograferade just dessa biljettluckor någon gång på 1980-talet?
![]()
Så här, med smärre variationer, såg det ut på hundratals stationer runt om i landet förr. Någon som vet var jag fotograferade just dessa biljettluckor någon gång på 1980-talet?
![]()
Det är resan som är målet. Hemstation Sst.
Brastad
Alvesta
Vansbro?
Växjö?
Det är inte Arvika i alla fall, för där fanns det bara en lucka vad jag minns. Dock så fanns en likadan biljettmaskin som på bilden intill den luckan.
Åmotfors hade två luckor varav en var märkt Gods och en Biljetter som på bilden, men här fanns ingen biljettmaskin utan bara ett ställ på väggen invid luckan där Edmonsonbiljetter till de vanligaste destinationerna fanns förtryckta i formerna Enkel ToR och Hel och Halv. Biljetter till övriga destinationer fick skrivas för hand på det lite större biljettblocket. Möjligen finns denna interiör kvar inne på Åmotfors station för de nuvarande ägarna har bevarat så mycket som möjligt av ursprungligt utseende.
Senast redigerat av Per K den 2019-02-08 klockan 08:03:39.
Orten har idag järnväg men saknar järnvägstrafik.
Det är resan som är målet. Hemstation Sst.