Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: skum info från tagkartan.se

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

skum info från tagkartan.se

Sitter i Mora och väntar på en kamrat ombord tåg 42, Cst-Mra, (Stockholm C-Mora). Nu 13:20.
    Sjs reseinfo säger förväntad ank Mra till 13:37 som är en minut efter tidtabellen. Skumt
    med tanke på att avgången Cst var 102 minuter sen. Även 1409.se säger liknande ankomsttid.
    Då tar jag upp tagkartan.se och ser tåg 42 i Rv (Rättvik) 1 min sen. Ringer kompisen ombord och
    han kan tydligt se på skyltar att tåget just är på väg in i AvKy (Avesta-Krylbo).
    1 minut senare så har tagkartan.se flyttat tåg 42 tillbaka till AvKy, jag såg det precis när
    det hände.
    Kan någon ge en förklaring på fenomenet tåg som åker miltals baklänges ??? Trodde den visade
    informationen kom från fjärrblockeringssystemet (på något sätt?)

hälsn
    GB

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: skum info från tagkartan.se

Citat Ursprungligen postat av GB Visa inlägg
    Sitter i Mora och väntar på en kamrat ombord tåg 42, Cst-Mra, (Stockholm C-Mora). Nu 13:20.
    Sjs reseinfo säger förväntad ank Mra till 13:37 som är en minut efter tidtabellen. Skumt
    med tanke på att avgången Cst var 102 minuter sen. Även 1409.se säger liknande ankomsttid.
    Då tar jag upp tagkartan.se och ser tåg 42 i Rv (Rättvik) 1 min sen. Ringer kompisen ombord och
    han kan tydligt se på skyltar att tåget just är på väg in i AvKy (Avesta-Krylbo).
    1 minut senare så har tagkartan.se flyttat tåg 42 tillbaka till AvKy, jag såg det precis när
    det hände.
    Kan någon ge en förklaring på fenomenet tåg som åker miltals baklänges ??? Trodde den visade

hälsn
    GB
    Kanske detta:https://jvgfoto.se/trafikinfo/tag/?nr=42&tpl=vn

Nytt tågnummer i Borlänge.

Nyanordnat ??

Senast redigerat av Bengt Löfgren den 2019-02-04 klockan 14:46:44.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

I själva verket upphörde tåg 42 i Borlänge, sannolikt för att inte merfördröja tåg 47 som är (skulle varit) samma tågsätt.
    Dock så ska tåg 42, enligt, SJ reseinfo, fortfarande (nu 1445) ankomma Mra 1337....
    Pasagerarna på 42 har ombokats till TIB 8128 med avg Blg 1424 från säker källa ombord.
    hälsn
    GB

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av GB Visa inlägg
    det hände.

hälsn
    GB
    Då tåg 42 från Stockholm är kraftigt försenat har man nyutrustat ett tåg från Borlänge och kört det i tåg 42 ordinarie tidtabell Borlänge-Mora för att inte resenärer från stationerna Borlänge-Rättvik till Mora ska behöva bli försenade. Till på köpet har man då även fått ett tågsätt tillgängligt i Mora för att kunna köra returtåget i rätt tid från Mora. Det finns alltså två olika tåg 42 ute på olika delsträckor idag (säkerhetsmässig heter naturligtvis tåget något annat mellan Borlänge och Mora). Den som har gjort tågkartan har inte konstruerat den så att den kan hantera att samma annonserade tågnummer finns på två olika platser samtidigt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •