Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur är läget i Gävle?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Hur är läget i Gävle?

I morgon förmiddag ska jag åka till Falun via Gävle. Har man rett ut det värsta nu med snöröjningen eller är det fortsatt risk för större störningar i trafiken?

Mvh/Alex

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Sv: Hur är läget i Gävle?

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    I morgon förmiddag ska jag åka till Falun via Gävle. Har man rett ut det värsta nu med snöröjningen eller är det fortsatt risk för större störningar i trafiken?

Mvh/Alex
    Det är fortfarande orange driftnivå i Gävle och gul på linjen Uppsala-Sundsvall.

Röd=i princip trafikstopp, orange=större störningar, gul=förseningar kan uppstå.

I morse då jag kollade läget var det fortfarande svårigheter i Gävle och man fick därför köra vändande tåg söderut på samma spår som de kommit till Gävle och sedan kryssa över till rätt spår i Skutskär. Var även problem till/från uppställningsbangården vid Maxim osv.
    Planeringen då jag kollade var att man borde fått ordning på alla växlarna till kvällen. Men man vet aldrig vad vind och ytterligare snö kan ställa till med.
    Trafiken går alltså genom Gävle men med förseningar. Som det ser ut just nu är det mindre risk för förseningar om du åker via Borlänge istället, om det nu är från Stockholmshållet du ska resa. Kommer du norrifrån så är det ju inte så många alternativ att välja på.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Jag kikade in och kollade 264 som jag skulle åkt med och det var 70 min sena till Gävle.

Har nu bokat om till tåg 56 till Borlänge. De gick exakt på tidtabell idag hela vägen.

Jag tror att det är något banarbete mellan Borlänge och Falun i veckan. Därför blev det via Gävle från början.

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Jag kikade in och kollade 264 som jag skulle åkt med och det var 70 min sena till Gävle.

Har nu bokat om till tåg 56 till Borlänge. De gick exakt på tidtabell idag hela vägen.

Jag tror att det är något banarbete mellan Borlänge och Falun i veckan. Därför blev det via Gävle från början.
    Nej det är inget banarbete mellan Borlänge och Falun. Tåg 56 har sin normala slutstation i Borlänge.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •