Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Där hade jag tur!

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Där hade jag tur!

Försedd med biljett till tåg 414 stegade jag in på Göteborg C. Tåget med ordinarie avgång kl 12.29 hade fått ny förväntad avg 12.50 från spår 4. Inget tåg. Däremot rullade 425 in omkring 14.45 uppenbarligen för att vända som 414. Samtidigt stod 412 berett på spår 3 med ordinarie avg 12.54.

Föraren på 412 uppgav att han just slagit vad med kollegan på 414 om vem som skulle få gå först. Där stod jag som åsnan mellan två hötappar. Det blev 412. Tåget sprintade iväg med god fart och ännu i Finnerödja var det på tid. 414 då? Ja det blev inställt till 100-tals tålmodiga väntandes förtret, medan jag som drog vinstlotten hamnade i Finnerödja. Där har vi just tappat 10 min pga enkelspår framför oss av ännu okänd anledning.

Men det är värre för folket med 414.

Senast redigerat av Hasse Hagberg den 2019-02-03 klockan 15:00:22.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Där hade jag tur!

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    Försedd med biljett till tåg 414 stegade jag in på Göteborg C. Tåget med ordinarie avgång kl 12.29 hade fått ny förväntad avg 12.50 från spår 4. Inget tåg. Däremot rullade 425 in omkring 14.45 uppenbarligen för att vända som 414. Samtidigt stod 412 berett på spår 3 med ordinarie avg 12.54.

Föraren på 412 uppgav att han just slagit vad med kollegan på 414 om vem som skulle få gå först. Där stod jag som åsnan mellan två hötappar. Det blev 412. Tåget sprintade iväg med god fart och ännu i Finnerödja var det på tid. 414 då? Ja det blev inställt till 100-tals tålmodiga väntandes förtret, medan jag som drog vinstlotten hamnade i Finnerödja. Där har vi just tappat 10 min pga enkelspår framför oss av ännu okänd anledning.

Växelfel i Laxå säger 1409.se

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Växelfel i Laxå säger 1409.se
    Det låter troligt för i Laxå fick vi stanna för att släppa fram tre tåg medan vår förare tvingades fylla i blanketter. Förseningen steg i ett huj till 40 min. Och nu står vi still. Har udden på pennan gått av eller vad sker?

Senast redigerat av Hasse Hagberg den 2019-02-03 klockan 15:26:56.

Medlem
    mar 2018

Tiden går fort då man har roligt. I Linddalen ökade förseningen med 33 min till 73.

Men jag tröstar mig med att jag inte tog 414.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Det låter troligt för i Laxå fick vi stanna för att släppa fram tre tåg medan vår förare tvingades fylla i blanketter. Förseningen steg i ett huj till 40 min. Och nu står vi still. Har udden på pennan gått av eller vad sker?
    Det är väl jordgubbsplockning som gäller..... kanske inte så lättplockat den här årstiden.
    Om du håller dig bland pöbeln i vagn 7 kanske du kan få inhandla dig en liter äkta Finnerödjabär 😀

Medlem
    mar 2018

Hellre det än mandariner i vagn 1.

Fördelen med vagn 7 är annars att man kommer först till Cst.

Medlem
    mar 2018

Tiden går fort då man har roligt. I Linddalen ökade förseningen med 33 min till 73.

Men jag tröstar mig med att jag inte tog 414.
    Det verkar ju vara gott om växelfel i Hallsberg också...
    Funkar inte 1409 i din mobil försten ?

Senaste notering på 412 är Högsjö -82 min.

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Det verkar ju vara gott om växelfel i Hallsberg också...
    Funkar inte 1409 i din mobil föresten.
    Jo, men jag har inte lärt mig alla finesser än.

Förresten verkar 1524 sitta närmare till för att ge korrekta besked.

Medlem
    mar 2018

Förresten verkar 1524 sitta närmare till för att ge korrekta besked.
    Tycker inte de verkade särskilt seriöst, men man får ju välja vems uppgifter man litar på.

MTR skriver växelfel i Gnesta också, som upplysning. Sen går det omledningståg Åby-Katrineholm-Järna pga två elfel på Järna-Åby.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Det är väl jordgubbsplockning som gäller..... kanske inte så lättplockat den här årstiden.
    Om du håller dig bland pöbeln i vagn 7 kanske du kan få inhandla dig en liter äkta Finnerödjabär 😀
    Ungefär lika lätt som att fördriva en stund i kungliga väntsalen i Finnerödja.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Hann du verkligen omboka din biljett från 414 till 412 och du hade tur att detta inte var fullbokat då?/Ulf

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Hann du verkligen omboka din biljett från 414 till 412 och du hade tur att detta inte var fullbokat då?/Ulf
    Jag talade med ASG två min före avgång och hon lovade mig att få följa med. Vi stämde träff i bistron där jag tilldelades en plats.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag talade med ASG två min före avgång och hon lovade mig att få följa med. Vi stämde träff i bistron där jag tilldelades en plats.
    DHL heter det från hösten 2003. Förlåt, kunde inte låta bli....

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Gunnar Olson Visa inlägg
    DHL heter det från hösten 2003. Förlåt, kunde inte låta bli....
    Var det inte ungefär då tbfh blev AGS?

Medlem
    mar 2018

Naturligtvis det överlägset bästa sättet, i en sådan situation. Tala med personalen... Men de verkar ju inte finnas i tankevärden ens hos många.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •