Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Tåg i tid (SL)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tåg i tid (SL)

Just nu, enligt pendeltågsdefinitionen:

Tub 1 100%
    Tub 2 100%
    Tub 3 100%
    RB 55%
    SB 100%
    TvB 100%
    NB uppgift saknas, troligen 100%
    LB 100%
    SpvC 100%
    Pendeltåg 41%

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Tåg i tid (SL)

Vore intressant att veta bussarnas tidhållning.
    -Per

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Per Lind Visa inlägg
    Vore intressant att veta bussarnas tidhållning.
    -Per
    I många områden är det noll förseningar:

"Buss
    Bromma: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Ekerö: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Huddinge/Botkyrka: Förseningar och indragna hållplatser på grund av rådande väderläge.
    Innerstan: Omlagda körvägar och indragna hållplatser för ett flertal linjer söndagen den 3:e februari ca 13:30 - 17:00 på grund av demonstrationer vid Mynttorget.
    22 störningar
    Innerstan: Förseningar på grund av rådande väderläge
    Järfälla: Oregelbunden trafik och indragna linjer på grund av snö och halka
    Märsta/Sigtuna: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Nacka/Värmdö: Indragna delsträckor och förseningar på grund av rådande väderläge.
    Norrtälje: Oregelbunden trafik och indragna linjer på grund av snö och halka
    Rinkeby/Tensta: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Slussen: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Sollentuna: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Solna/Sundbyberg: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Södertälje: Oregelbunden trafik och indragna linjer på grund av snö och halka
    Täby: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Upplands Bro: Oregelbunden trafik och indragna delsträckor för kommer pga rådande väderlek.
    Upplands Bro: Oregelbunden trafik och indragna delsträckor för kommer pga rådande väderlek.
    Upplands Väsby: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Vallentuna: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Vaxholm: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Åkersberga: ALL TRAFIK ÄR HELT INSTÄLLD PGA SNÖ OCH HALKA.
    Övriga linjer: inga större störningar"

(sl.se besökt nyss)

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tack!
    Kul läsning till spårburets fördel.
    -Per

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Per Lind Visa inlägg
    Tack!
    Kul läsning till spårburets fördel.
    -Per
    Som om det inte kan bli nog problem vid halka bara av halkan, så är ju en hyfsad andel av bussarna ledbussar med motor och drivning längst bak i "släpet". Det är jättebra när det är halt, jag lovar!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Som om det inte kan bli nog problem vid halka bara av halkan, så är ju en hyfsad andel av bussarna ledbussar med motor och drivning längst bak i "släpet". Det är jättebra när det är halt, jag lovar!
    Dessutom undrar jag om de verkligen har så bra vinterdäck på styrande axel med, de ser inte så ut oftast. Min fundering är har de optimerat vilket mönster man har efter bränsleförbrukning. Har ett svagt minne från bussarna som gick på landsbygden runt Sundsvall att de mönstren var kraftigare.

Senast redigerat av Anders Björk den 2019-02-03 klockan 13:40:51.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Tub 3 är suverän , nu i 7år har jag genomfört mina ”handlamatexpeditioner” på den blå linjen.
    Två gånger under 7år har det varit problem, ena gången var händelserna på Drottninggatan när all T-banetrafik stängdes, andra gången var en timmes försening när det var stopp för folk på spåret.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Tub 3 är suverän , nu i 7år har jag genomfört mina ”handlamatexpeditioner” på den blå linjen.
    Två gånger under 7år har det varit problem, ena gången var händelserna på Drottninggatan när all T-banetrafik stängdes, andra gången var en timmes försening när det var stopp för folk på spåret.
    Passa på och njut! Snart ska T-bana 3 förstöras med ett betydligt större linjenät, systemövergångar, utomhussträcka och d:o depå m m, i värsta fall även plattformsdörrar. Då är det slut på den positiva särbehandlingen av 3:ans resenärer!

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Passa på och njut! Snart ska T-bana 3 förstöras med ett betydligt större linjenät, systemövergångar, utomhussträcka och d:o depå m m, i värsta fall även plattformsdörrar. Då är det slut på den positiva särbehandlingen av 3:ans resenärer!
    Det är nu långt dit och jag oroas inte. Det blir ju då bara Hagsätragrenen som kan inverka. Blir det stora problem på den kan man ju kortvända tåg och sätta in reservtåg på den norra gamla delen så jag tror inte det blir nämnvärda problem för ”handlamatexpeditionerna”. Under ett antal år var f.ö en del av jobbresorna med just Hagsätrabanan och den fungerade alltid bra, du skriver ju f.ö att T-bana 2 går 100% i dag.

Senast redigerat av Lennart Petersen den 2019-02-03 klockan 18:32:32.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tilläggas kan att"NB"=Nockebybanan(linje 12)./Ulf

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

På blåbusslinjerna i Stockholms innerstad, som normalt bara körs med sådana ledbussar, "löstes" de problemen idag genom att man bara körde med korta (röda) bussar. På de linjer dessa korta bussar skulle ha kört "undvek" man i sin tur problemen genom att ställa in turerna.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Ställer krav på föraren. Vilket många klarar, men för några går det sämre. Jag vet inte varför, jag har bara kunnat konstatera att det kan vara stor skillnad.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Dagens siffror kl 9.32):

Tub 1 76% (3,2 min)
    Tub 2 93% (1,3 min)
    Tub 3 100%
    RB All trafik inställd
    SB 0 (8 min)
    TvB 50% (6,3 min)
    NB Uppgift saknas (inga störningar enl sl.se)
    LB 75% (3,5 min)
    SpvC 100%
    Pendeltåg 6% (79 min)

Denna gång har jag lagt till medelförseningen inom parentes då det kanske ger en bättre uppfattning om störningarnas omfattning.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Buss
    Haninge: Oregelbunden trafik på grund av framkomlighetsproblem.
    Huddinge/Botkyrka: Oregelbunden trafik på grund av framkomlighetsproblem.
    Innerstan: Oregelbunden trafik på grund av framkomlighetsproblem.
    Järfälla: Oregelbunden trafik på grund av framkomlighetsproblem.
    Nacka/Värmdö: Alla linjer som normalt går till/från Cityterminalen går endast till/från Slussen.
    Norrtälje: Oregelbunden trafik på grund av framkomlighetsproblem.
    Södertälje: Oregelbunden trafik på grund av framkomlighetsproblem.
    Tyresö: Linje 401 kör inte till Slussen, alla bussar vänder och inväntar avgångstid i Sickla station pga. framkomlighetsproblem.
    Tyresö: Oregelbunden trafik på grund av framkomlighetsproblem.
    Övriga linjer: inga större störningar

(Från sl.se nyss)

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Äntligen lite vinter i storstaden
    Lite trevligare info som du bjuder på istället för Jan L som(fortfarande)sparkar in öppna dörrar.../Ulf

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Äntligen lite vinter i storstaden
    Lite trevligare info som du bjuder på istället för Jan L som(fortfarande)sparkar in öppna dörrar.../Ulf
    Trevligt att du är nöjd med dagens begivenheter. Själv tycker jag att situationen var löjeväckande idag. Helt stilenligt så hade SL:s realtidsinformation givetvis total tuppjuck. Skyltar och hemsidan visade olika saker och ingen av dem uppvisade någon större koppling till verkligheten.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Trevligt att du är nöjd med dagens begivenheter. Själv tycker jag att situationen var löjeväckande idag. Helt stilenligt så hade SL:s realtidsinformation givetvis total tuppjuck. Skyltar och hemsidan visade olika saker och ingen av dem uppvisade någon större koppling till verkligheten.
    Exempel tack!

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Exempel tack!
    På vad?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

På vad?
    Ursäkta! På det understrukna menar jag

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Ursäkta! På det understrukna menar jag
    Nu vet jag inte exakt vad klockan var, men vid T-centralen södra stod jag en stund och tittade på skylten för norrgående pendeltåg. Jag hade tittat i telefonen före och då visade den glatt ett tåg mot Märsta om inte alltför lång tid. När jag kom ned så var det väck (givetvis...). Sedan återkom det och sedan var det konstant olika tid på SL.se och på skylten och jag tittade på den ett bra tag. Jag drog dock slutsatsen att om jag ville behålla förståndet så skulle jag undvika att ge mig ut på pendeltågsresor idag. Senare när jag hade gått upp till Cityterminalen deklarerade SL.se glatt att det skulle komma en linje 1 mot Frihamnen inom ett fåtal minuter och jag spatserade raskt ut till Cityterminalen (på Kungsbron). Buss njet... Skylten visade nu en eon till nästa linje 1 med tre stycken linje 50 före. Hmm... Bara för att öka på de humoristiska inslagen tittade jag på SL.se för hållplatsen på Klarabergsviadukten efter linje 54. Gissa vad? Jo, i princip samma sak utspelade sig, dock utan lika många bussar före. Vid det här laget hade jag egentligen gett upp tankar om bussar eftersom jag inte hade lust att stå och krama en hållplatsstolpe i kylen, men tunnelbanan ligger åt det hållet. Nu hade man också fått igång trafiken på röd linje efter vagnfel vid just T-centralen, vilket det var tidigare...

Det enda som fungerade var när jag tog 54 mot Reimersholme från Östermalmstorg tidigare på eftermiddagen. Då stämde faktiskt åtminstone hållplatsskylten med verkligheten. Huruvida bussen gick efter tidtabell förtäljer inte historien, eftersom det bara var en slump att jag var klar när den kom. Bussen stannade dock inte i själva hållplatsen, för den var till stor del upptagen av snö samt CSG.

För övrigt kan jag i samma anda upplysa om att SL för närvarande har konfiskerat ett större antal hundralappar av mig. I förra veckan hängde sig Access-automaten vid S:t Eriksplan norra, eller dess kortterminal, precis lagom på meddelandet "Ta ut kort". Jag tog ut kortet och det stod fortfarande att jag skulle ta ut det. Väldigt svårt att då ladda på Access-kortet, som man så glatt blir uppmanad att komma ihåg. Efter en lång stund startade härket bara om. Så jag har två debiteringar på samma belopp nu. På SL Center utgår man tydligen ifrån att folk har råd med detta givet stuket "kom tillbaka om en vecka" om det inte har krediterats. Notera att pengarna inte är reserverade, utan de gick över till debiterade. Vi får väl se vad som händer... Jag förstår kvinnan som jag upplyste om händelse som inte vågade försöka med den andra automaten heller. Inte för att det går någon större monetär nöd på mig på grund av detta, men det gör inte det aktuella förhållandet acceptabelt.

Senast redigerat av ztenlund den 2019-02-04 klockan 21:35:40.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •