Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bokning i påsk, när är banarbeten färdigplanerade?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Bokning i påsk, när är banarbeten färdigplanerade?

Hej!
    Har sedan mitten av december försökt boka hemresa från Åre på påsklovet. Vi ska åka hem skärtorsdagen 18/4 med nattåg 71 från Åre till Skövde/Jönköping. Men bokning är inte möjlig, det står bara "Ej valbar" för Tåg 71 och för dagtågen står det "Banarbeten planeras".

Vet någon om Tåg 71 kommer köras 18/4 och när bokningen i så fall kan släppas på?

:) Fredrik

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Bokning i påsk, när är banarbeten färdigplanerade?

Citat Ursprungligen postat av Fredrik S Visa inlägg
    Hej!
    Har sedan mitten av december försökt boka hemresa från Åre på påsklovet. Vi ska åka hem skärtorsdagen 18/4 med nattåg 71 från Åre till Skövde/Jönköping. Men bokning är inte möjlig, det står bara "Ej valbar" för Tåg 71 och för dagtågen står det "Banarbeten planeras".

Vet någon om Tåg 71 kommer köras 18/4 och när bokningen i så fall kan släppas på?

:) Fredrik
    Jag startade för ett tag sen en tråd där jag frågade om vad det är för banarbeten som påverkar bl.a. Norrlandsnattågen.

Av svaren framgick inte när planeringen kommer vara klar, men det är ju inget totalstopp, så det skulle förvåna mig mycket om inte nattågen kommer att gå.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag startade för ett tag sen en tråd där jag frågade om vad det är för banarbeten som påverkar bl.a. Norrlandsnattågen.

Av svaren framgick inte när planeringen kommer vara klar, men det är ju inget totalstopp, så det skulle förvåna mig mycket om inte nattågen kommer att gå.
    Tack, där fanns lite till info.
    Eftersom trafiken söderut från Stockholm C verkar helt avstängd är väl frågan om Tåg 71 kommer kortas av vid Stockholm C eller gå norr om Mälaren?

SJs kundservice kunde inte lämna något som helst besked, varken om om tåget skulle gå hela sträckan eller om när ett besked kan lämnas eller om när ev. bokning släpps på. Det enda beskedet jag fick var att senast en månad innan kommer korrekt info på SJ.se

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Fredrik S Visa inlägg
    Tack, där fanns lite till info.
    Eftersom trafiken söderut från Stockholm C verkar helt avstängd är väl frågan om Tåg 71 kommer kortas av vid Stockholm C eller gå norr om Mälaren?

SJs kundservice kunde inte lämna något som helst besked, varken om om tåget skulle gå hela sträckan eller om när ett besked kan lämnas eller om när ev. bokning släpps på. Det enda beskedet jag fick var att senast en månad innan kommer korrekt info på SJ.se
    Eftersom tåg 71 Duved-Göteborg sen i december inte passerar Stockholm C utan via Söderhamn-Kilafors-AvestaKrylbo-Fagersta-Hallsberg så borde det inte behöva ske några förändringar för just de vagnarna.
    Men, en ren spekulation är att man vill veta vad man gör med den del i 71 som i Sundsvall flyttas till 91 för att gå till Stockholm, innan man släpper bokningen. Blir det ändrad tidtabell för den delen, som kan påverka, eller är det bara oklart hur många vagnar man kan få med sig, vad vet jag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •