Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gåtans lösning - En hyfsat ren brun sak till Alex

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Gåtans lösning - En hyfsat ren brun sak till Alex

Det finns förstås ingen anledning att ifrågasätta postvagnsexpertisens slutledningsförmåga, och det gör jag inte heller. Det mesta som rörde mitt uppehåll i Ängelholm 1971 kunde expertisen klura ut efter att ha sett bilden på det skitiga loket därifrån. Sen hittade jag en redan inscannad bild i datorn som visade när loket från Malmötåget körs undan vilket bekräftade vad expertisen redan hade kommit fram till. Har själv inga minnen kvar från uppehållet i Ängelholm den där gråmulna aprildagen, förutom de bilder jag tog. Så jag kände för att gräva mig ner i aktuell kartong med diabilder i min chiffonje och se om jag kunde hitta någon mer bild från samma tillfälle, och hittade bl a denna.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Gåtans lösning - En hyfsat ren brun sak till Alex

Citat Ursprungligen postat av Mr G Visa inlägg
    Det finns förstås ingen anledning att ifrågasätta postvagnsexpertisens slutledningsförmåga, och det gör jag inte heller. Det mesta som rörde mitt uppehåll i Ängelholm 1971 kunde expertisen klura ut efter att ha sett bilden på det skitiga loket därifrån. Sen hittade jag en redan inscannad bild i datorn som visade när loket från Malmötåget körs undan vilket bekräftade vad expertisen redan hade kommit fram till. Har själv inga minnen kvar från uppehållet i Ängelholm den där gråmulna aprildagen, förutom de bilder jag tog. Så jag kände för att gräva mig ner i aktuell kartong med diabilder i min chiffonje och se om jag kunde hitta någon mer bild från samma tillfälle, och hittade bl a denna.
    Intressant (och fina bilder!). Bilderna är alltså tagna samma dag, lite roligt att loken heter 699 och 799 (och att det som ser yngre ut (F-loket) har det lägre numret).

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Gåtans lösning - En hyfsat ren brun sak till Alex

Jättefin bildserie nu när man ser helheten!

Kul också att de flesta svaren pekade mot gåtans lösning med vissa små misstag.

Tack Mr. G. för att du grävt i dina gömmor och fortsätter att gräva.

Mvh/Håkan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •