Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: En stund med T44 332

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

En stund med T44 332

Eftersom det var någorlunda promenadväder idag, trots 10-15 cm snö, gick jag en sväng med kameran ner till Pölsebo. Här är resultatet. Kom precis i tid för att möta 332 med en släpa från Skarvikshamnen.

Åskådarna kraxade förnöjt.

Efter att ha ställt av oljevagnarna på Pölsebo körde så föraren ner till Hökebangården för att hämta gasolvagnar.

Sen vet jag inte varför följande hände men efter att ha kört bort till vagnarna på spåret till vänster kom raffets lokomotor med en ny släpa som kördes in på mittspåret, varpå 332 körde tillbaka och in på detta spår.

Jag såg inte upplösningen för sen jag gick hem.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: En stund med T44 332

Hmm,piltavlan för dvsi 803 på andra bilden verkar lite överkurs då den står helt riktigt t h om spåret.../Ulf

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Hmm,piltavlan för dvsi 803 på andra bilden verkar lite överkurs då den står helt riktigt t h om spåret.../Ulf
    Fast normalt står signaler till vänster och då är väl pil på höger placerade signaler rätt.

Lokförare hos SJ AB
    Hemstation: Kalmar

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jörgen Visa inlägg
    Fast normalt står signaler till vänster och då är väl pil på höger placerade signaler rätt.
    Jag hade uppe frågan tidigare. Pilen är i princip rätt men egentligen totalt obehövlig eftersom det inte finns någon förväxlingsrisk.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •