Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bildgåta: Vart är vi på väg?

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Bildgåta: Vart är vi på väg?

Anblicken var lite mystifierande: kan man verkligen göra så här med en elektronisk skyltning? Därför tog jag bilden.

Samtidigt slår det mig att med lite klurighet kanske det går att lista ut var bilden borde vara tagen. Annars får vi leta efter en ombordare och fråga.

Namn:  IMG_1887.JPG
Visningar: 1037
Storlek:  43,5 KB

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Bildgåta: Vart är vi på väg?

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    Anblicken var lite mystifierande: kan man verkligen göra så här med en elektronisk skyltning? Därför tog jag bilden.

Samtidigt slår det mig att med lite klurighet kanske det går att lista ut var bilden borde vara tagen. Annars får vi leta efter en ombordare och fråga.

Malmö? Tåget som går Malmö–Göteborg–Stockholm?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Malmö med tåg på väg mot Stockholm via Göteborg?

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Tåg 426 till Göteborg-Stockholm innan avgång från Malmö.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Nej man kan inte göra så med denna elektroniska skyltning (mer än i fritextläget då). Men tyvärr blir det ju så ibland när skyltsystemet i någon eller några vagnar inte vill hänga med.
    Man kan då prova att manövrera från någon av de två andra manöverpanelerna. Går inte det, så släcker man ner de skyltar som visar fel text. Detta händer ju lite då och då.
    Eftersom en reservnummerskylt sitter på vagn 4, så tror jag tåget är påväg till Göteborg.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Nej man kan inte göra så med denna elektroniska skyltning (mer än i fritextläget då). Men tyvärr blir det ju så ibland när skyltsystemet i någon eller några vagnar inte vill hänga med.
    Man kan då prova att manövrera från någon av de två andra manöverpanelerna. Går inte det, så släcker man ner de skyltar som visar fel text. Detta händer ju lite då och då.
    Eftersom en reservnummerskylt sitter på vagn 4, så tror jag tåget är påväg till Göteborg.
    Tack för den förklaringen till elektronikens små egenheter. Det handlar alltså inte om att tåget ska delas någonstans som en del gissade på.

Tåget är sannolikt 435 som just anlänt till Göteborg C från Stockholm C torsdagen den 24 jan i år. Det ska vända som tåg 444 med ordinarie avgång kl 17.29. Det visade sig senare att det kom att gå först vid 20-tiden och då via Öxnered/Herrljunga. Det lustiga var (om man nu är beredd att se något lustigt i det hela) att det denna dag avgick exakt samtidigt med 408 som tog vägen mot Stockholm via Borås/Herrljunga. Båda tågen blev mer än 5 h sena i Stockholm.

Orsak: riven bärlina i trakten av Norsesund.

Senast redigerat av Hasse Hagberg den 2019-01-29 klockan 17:50:03.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •