Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tåghelgen på Arbetets Museum...

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Tåghelgen på Arbetets Museum...

Tog en promenad i vintervädret för att besöka Arbetets Museum idag.
    https://www.arbetetsmuseum.se/evenem...tets-museum-3/

Anders Svensson hittade jag vid sitt försäljningsbord. Sen får väl bilderna tala för sig själva...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tåghelgen på Arbetets Museum...

Trevliga bilder Leif från den lilla världen (1/87) men när jag körde Taurusen HR 242 i skarpt läge så erhöll jag energin via luftledning, men denna maskin är kanske den sista versionen med funktionen "last mile" men att Du:n även har denna utrustning överraskar mej verkligen! Visst är det fantastiskt att man kan arrangera ett möte med TGOJ-lok och UP "Big Boy" på samma driftplats, jag är imponerad, snyggt jobbat. Leif hur är panscholivet efter alla åren på banan? Det är många år sedan vi tjänstgjorde på Y1-linjerna
    tillsammans, många minnen och roliga episoder. Själv njuter jag sedan årsskiftet av samma förmån efter 44 år som förare, ta vara på tiden det går fort. Palle i Vika.

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Herbert Paalberg Visa inlägg
    Leif hur är panscholivet efter alla åren på banan? Det är många år sedan vi tjänstgjorde på Y1-linjerna
    tillsammans, många minnen och roliga episoder. Själv njuter jag sedan årsskiftet av samma förmån efter 44 år som förare, ta vara på tiden det går fort. Palle i Vika.
    Tack Palle..! Jo rätt bra nu, men finns alltid en hel del att göra. Skönt att höra att även du tagit ledigt nu. Själv fick jag ju 40 år "vid banan", eftersom jag ju gjort lite olika saker. /Leif

Passagerare Funderingar under hattens avatar
    Medlem
    mar 2018

Trotsade väglaget och besökte även jag Laxkällaren i dag. Trevlig tillställning. Leif, ifall du såg en snubbe i duffel under svart hatt kånkandes på en Nikon med blixt på enbent stativ, så var det undertecknad.

/ Hannu med hatten, en till numera arbetsbefriad (Palle kallade mig för en svartsopp en gång, må bero på hattens storlek )

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Funderingar under hatten Visa inlägg
    Trotsade väglaget och besökte även jag Laxkällaren i dag. Trevlig tillställning. Leif, ifall du såg en snubbe i duffel under svart hatt kånkandes på en Nikon med blixt på enbent stativ, så var det undertecknad.

/ Hannu med hatten, en till numera arbetsbefriad (Palle kallade mig för en svartsopp en gång, må bero på hattens storlek )
    Haha, där ser man... nja, kan inte påminna mej någon, meb vem vet. För mej blev de ju bara mobilbilder, men måste säga de vart bättre än väntat. Och publicerade på caféet, så de var snabbt gjort, tack vare Tapatalk. /Leif

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •