Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vem vet mest

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Vem vet mest

Får jag gissa på att dagens segrare i 'Vem vet mest' är en på PV frekvent förekommande skribent? Seger trots miss både på Kvadratroten ur 400 och Afrodite. För övrigt var förra veckans segrare en tidigare kollega till mig som datakonsult från Säffle. /PK

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Vem vet mest

Citat Ursprungligen postat av Per K Visa inlägg
    Får jag gissa på att dagens segrare i 'Vem vet mest' är en på PV frekvent förekommande skribent? Seger trots miss både på Kvadratroten ur 400 och Afrodite. För övrigt var förra veckans segrare en tidigare kollega till mig som datakonsult från Säffle. /PK
    Visst stämmer det. Gratulerar Simon B till segern. Simon var alltså bäst av alla åtta tävlande i kvällens omgång och kommer därmed också att dyka upp i säsongsfinalen under våren.

Pensionär. Tidigare anställd vid Trafikrestauranger, SJ och Tågkompaniet.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Avsnittet (som jag dock inte har sett) finns här:
    https://www.svtplay.se/video/2080161...t-3?start=auto

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Kan eventuellt stämma... Nu vet jag hur det är att vara den som står paralyserad framför kameran medan alla andra sitter och vet det självklara rätta svaret hemma i soffan.
    Profilbilden som jag använder här var jag förstås tvungen att ta när På Spåret-rekvisitan stod utanför studion där vi spelade in. Det gick inte att låta bli.

Senast redigerat av Simon B den 2019-01-26 klockan 23:20:45.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

[QUOTE=Simon B;45165]Kan eventuellt stämma... Nu vet jag hur det är att vara den som står paralyserad framför kameran medan alla andra sitter och vet det självklara rätta svaret hemma i soffan.
    QUOTE]

Det förstår jag fullt och fast! Du gjorde det jättebra! Inte minst dina avvägningar när du överlät frågor på andra eller tog dem själv. I ett sådant tidspressat läge hade kanske jag också kört fast på kvadratroten ur 400, trots 40 p Matematik på universitet..... /PK

Senast redigerat av Per K den 2019-01-27 klockan 00:01:03.

Passagerare
    Medlem
    jun 2018

Mycket bra jobbat, Simon B. !

Senast redigerat av bonet den 2019-01-28 klockan 13:48:01.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •