Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilka tågbolag har stationering i Hässleholm?

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Vilka tågbolag har stationering i Hässleholm?

Hej,

Är det någon som vet vilka tågbolag som har stationeringsort i Hässleholm? Trodde att Öresundståg (Transdev?) hade men de hänvisade mig till Skånetrafiken som inte kunde ge något klart svar heller.

Så någon som arbetat eller har kännedom om skåne-området kanske vet mer här.

Mvh

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Vilka tågbolag har stationering i Hässleholm?

Citat Ursprungligen postat av lokforareleven Visa inlägg
    Hej,

Är det någon som vet vilka tågbolag som har stationeringsort i Hässleholm? Trodde att Öresundståg (Transdev?) hade men de hänvisade mig till Skånetrafiken som inte kunde ge något klart svar heller.

Mvh
    Om du tänker på järnvägsföretag (dvs såna som har lokförare anställda) så är det enligt Wikipedia Transdev som kör åt Öresundståg och Arriva som kör åt Skånetrafiken. Så, det bör vara Transdev och Arriva du vänder dig till i stället och frågar.

Edit: Sen kan du ju kolla om något av de stora gods-järnvägsföretagen har personal stationerad i närheten av Hässleholm.

Senast redigerat av Ulf Broman den 2019-01-25 klockan 13:36:14. Anledning: Tillägg

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Om du tänker på järnvägsföretag (dvs såna som har lokförare anställda) så är det enligt Wikipedia Transdev som kör åt Öresundståg och Arriva som kör åt Skånetrafiken. Så, det bör vara Transdev och Arriva du vänder dig till i stället och frågar.

Edit: Sen kan du ju kolla om något av de stora gods-järnvägsföretagen har personal stationerad i närheten av Hässleholm.
    My bad, var det jag menade, ja!

Ringde Transdev med just den frågan och de skickade mig vidare till Skånetrafiken konstigt nog.

edit: (som i sin tur inte heller visste något)

Senast redigerat av lokforareleven den 2019-01-25 klockan 14:37:20.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

My bad, var det jag menade, ja!

Ringde Transdev med just den frågan och de skickade mig vidare till Skånetrafiken konstigt nog.
    Var du tydlig med varför du frågade? Om inte så trodde de kanske att det var ett kundärende?

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Hej,

Mvh
    Enligt en två år gammal uppgift jag har hade Transdev stationeringsort i Hässleholm för personal som jobbar med Öresundståg. (Följande orter räknas upp i dokumentet: Halmstad, Helsingborg, Hässleholm, Kalmar, Karlskrona och Malmö).
    Det kan ju i och för sig ha ändrats någon gång under de sista två åren men det brukar sällan ändras så det verkar snarare som om det blivit något missförstånd mellan dig och den du talade med på Transdev om vad saken gäller.

Re: Sv: Vilka tågbolag har stationering i Hässleholm?

Citat Ursprungligen postat av Nordman1970 Visa inlägg
    Enligt en två år gammal uppgift jag har hade Transdev stationeringsort i Hässleholm för personal som jobbar med Öresundståg. (Följande orter räknas upp i dokumentet: Halmstad, Helsingborg, Hässleholm, Kalmar, Karlskrona och Malmö).
    Orterna stämmer för Öresundståg. Nedlagda orter är Kristianstad och Göteborg.

/ Kiwi

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •