Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lite norrut

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Lite norrut

I skuggan av Magnus Backmans oerhört trevliga bilder från Finland, så har jag den här veckan åkt en liten sväng Stockholm-Boden-(buss)Haparanda-(buss) Ouleåborg-Böle-Åbo-(färja) Stockholm

Eftersom det här är ett järnvägsforum så kommer det endast järnvägsrelaterade bilder
    Resan började i söndags kväll med tåg 92 Stockholm-Boden.

Här står vi i Bastuträsk och väntar på att ett trasigt godståg längre fram ska bogseras bort från linjen
    Ombordpersonalen förtäljer att utetermometern visar -36,5 grader och senare vid Myrheden skulle även vi få problem då ett loket inte orkade fylla vagnarna med luft i den stränga kylan

Efter ett besök hos en polare i Boden så bar det med buss vidare till Haparanda, där jag övernattade på Svefi vandrarhem innan ytterligare en bussresa till Ouleåborg skedde i brist på tåg

Okej då, en bild utan tåg följde med, soluppgången över Bottenviken

I Ouleåborg skedde byte till Intercitytåg mot Helsingfors där jag kostat på mig "Extraklass"

Efter tågbyte i Böle så var slutmålet med tågresan Åbo, och under en promenad i staden i går torsdag så hittades nedanstående

Bilvagn till kvällens biltåg till Rovaneimi

Ett uppställt 3-vagnars Intercitytåg, dock kommer jag inte riktigt ihåg om det skulle till Helsingfors eller Tammerfors

Ett godståg med 3 diesellok och en hög makadamvagnar begav sig senare ner mot Åbo hamn

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Lite norrut

Trevliga bilder.
    Som redan nämnts lyser verkligen dessa grön/vita fordon upp verkligheten./Ulf

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Lite norrut

Mycket trevliga bilder

/Magnus

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •