Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Det försenade TÅGet

Klubbmästare 1067s avatar
    Medlem
    mar 2018

Det försenade TÅGet

Det kanske skulle vara vettigt eller åtminstone ett visst mått av förutseende att lägga ut betalningsdata här betr medlemsavgiften.

Detta ifall den fullbokade tryckpressen bli sjuk, PostNord sjukare än vanligt eller brevbäraren full.

Om man klistrar upp OCR, belopp och Pgnr här så trillar det troligen in stålar till nästa tryckning även om tolvan inte uppenbarar sig före 01-31.
    Enkelt som en P-bot i bussfilen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Det försenade TÅGet

SJK får väl under rådande förhållanden acceptera en viss försening.

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    SJK får väl under rådande förhållanden acceptera en viss försening.
    Utan att ha konsulterat någon av de andra i styrelsen så tar jag risken att försäkra, att det under nuvarande omständigheter inte kommer att vara något problem om betalningen blir något försenad.
    Vi har inte för vana att vara oresonliga på det viset.)

M J / sekr

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Utan att ha konsulterat någon av de andra i styrelsen så tar jag risken att försäkra, att det under nuvarande omständigheter inte kommer att vara något problem om betalningen blir något försenad.
    Vi har inte för vana att vara oresonliga på det viset.)

M J / sekr
    Det har väl dessutom framgått klubben vill att vi skall invänta inbetalningskorten så att vi får precis rätt OCR-koder på vår inbetalning (hur vi sen betalar in den).

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Det har väl dessutom framgått klubben vill att vi skall invänta inbetalningskorten så att vi får precis rätt OCR-koder på vår inbetalning (hur vi sen betalar in den).
    Min rekommendation är att styrelsen kanske tar ett beslut att sista inbetalningsdag är flyttad till sista Februari.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Min rekommendation är att styrelsen kanske tar ett beslut att sista inbetalningsdag är flyttad till sista Februari.
    Varför? Tidning och inbetalningskort ser ut att nå alla inrikes mottagare i innevarande vecka. Och några dagars försenad betalning kommer inte att få någon praktisk betydelse. Därför bör inte heller medlemmar utomlands vara i fara.

Senast redigerat av Jan Bengtsson den 2019-01-23 klockan 01:05:16. Anledning: textjustering

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    Varför? Tidning och inbetalningskort ser ut att nå alla inrikes mottagare i innevarande vecka. Och några dagars försenad betalning kommer inte att få någon praktisk betydelse. Därför bör inte heller medlemmar utomlands vara i fara.
    Att tidningen når medlemmarnas pappersbrevlåda betyder dock inte att den når medlemmarna. Tänk om man till exempel har tagit tåget ill Marcinkonys?

Namn:  2019-01-21 17.04.17.jpg
Visningar: 667
Storlek:  239,7 KB

Medlem
    sep 2017

Vi har inget styrelsemöte på gång just nu, och frågan är knappast viktig nog för extraordinära åtgärder.

M J / sekr

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Vad spelar det för roll? Man betalar väl medlemskap i förskott? Inte så att någon kan skicka inkasso om du inte betalar.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Vad spelar det för roll? Man betalar väl medlemskap i förskott? Inte så att någon kan skicka inkasso om du inte betalar.
    Tycker faktiskt också att man skulle medge sista februari som sista betalningsdag. Alla har inte internetbank, så om bl a jag inte får tidningen senast imorgon måste jag betala 100 kr bara för att betala avgiften om jag inte kan skjuta fram räkningen till betalningen av "februari-räkningarna".

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Tycker faktiskt också att man skulle medge sista februari som sista betalningsdag. Alla har inte internetbank, så om bl a jag inte får tidningen senast imorgon måste jag betala 100 kr bara för att betala avgiften om jag inte kan skjuta fram räkningen till betalningen av "februari-räkningarna".
    Låter dyrt, vad är det för bank som tar 100kr per inskickat kuvert? (Om jag fattar dig rätt). Swedbank tar 300kr per år (lägre pris för seniorer)

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Curt Olof Bodman Visa inlägg
    Att tidningen når medlemmarnas pappersbrevlåda betyder dock inte att den når medlemmarna. Tänk om man till exempel har tagit tåget ill Marcinkonys?
    Det tycks dock vara så att de medlemmar som nu är där eller på väg dit, eller till liknande ställen, har beaktat och åtgärdat det.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Låter dyrt, vad är det för bank som tar 100kr per inskickat kuvert? (Om jag fattar dig rätt). Swedbank tar 300kr per år (lägre pris för seniorer)
    Forex tar 100 kr per inbetalning. Min bank medger 15 girokuvert per år och redan med räkningarna i januari blir det andra kuvertet för i år. Mer än 15 så kostar varje kuvert 52 kronor, så jag vet inte om jag redan i januari/februari vill "bränna" mitt näst sista fria "extrakuvert".

Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Forex tar 100 kr per inbetalning. Min bank medger 15 girokuvert per år och redan med räkningarna i januari blir det andra kuvertet för i år. Mer än 15 så kostar varje kuvert 52 kronor, så jag vet inte om jag redan i januari/februari vill "bränna" mitt näst sista fria "extrakuvert".
    Men nu behöver ingen föra den där diskussionen då jag redan en gång i den här tråden har klargjort att vi till följd av den uppkomna situationen INTE kommer att vara stenhårda med den där betalningsdagen.

M J / sekr

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Men nu behöver ingen föra den där diskussionen då jag redan en gång i den här tråden har klargjort att vi till följd av den uppkomna situationen INTE kommer att vara stenhårda med den där betalningsdagen.

M J / sekr
    Under alla de år jag var medlem i SJK (25?) hände det allt för ofta att jag missade att betala in medlemsavgiften i tid, som den slarver jag är. Jag kan inte minnas att detta fick någon annan påföljd än ett påpekande från kassör Bengtsson (hur länge har han suttit på den posten egentligen?) att det nog var bäst att betala annars skulle medlemskapet upphöra. Så jag tror att ni som oroar för kronofogde, stegling eller exkommunicering kan pusta ut!

(Och jag ska nog göra slag i saken och ansöka om ett nytt medlemskap, att snylta på Postvagnens resurser känns inte rätt. Som det stod på SDUK Kallhälls fana: "Kräv din rätt - gör din plikt!")

filosoferar
    Thomas K Ohlsson

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    Under alla de år jag var medlem i SJK (25?) hände det allt för ofta att jag missade att betala in medlemsavgiften i tid, som den slarver jag är. Jag kan inte minnas att detta fick någon annan påföljd än ett påpekande från kassör Bengtsson (hur länge har han suttit på den posten egentligen?) att det nog var bäst att betala annars skulle medlemskapet upphöra. Så jag tror att ni som oroar för kronofogde, stegling eller exkommunicering kan pusta ut!

(Och jag ska nog göra slag i saken och ansöka om ett nytt medlemskap, att snylta på Postvagnens resurser känns inte rätt. Som det stod på SDUK Kallhälls fana: "Kräv din rätt - gör din plikt!")

filosoferar
    Thomas K Ohlsson
    Jag har aldrig varit kassör i SJK (svaret på frågan är alltså 0).
    Stadgarna är tydliga, obetald medlemsavgift innebär att man inte längre är medlem och får inte längre Tåg (ändring i registret har i praktiken gjorts i mitten av februari och det torde bli så även även i år). Något påpekande eller liknande om det har bara de som frågat fått. Utsända påminnelser har varit undertecknade av ordförande.

Korrigerar
    /jb

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

En diskussion i sann postvagnsanda.

Gamla medlemmar är vana vid att inbetalningskort för medlems- (prenumerations-)avgiften kommer med årets sista nummer och regeln är att betalning ska ske senast den 31 januari. Styrelsen har inte lyckats få ut tidningen i planerad ordning och fråga uppkommer om vem som är kassör och i vilken utsträckning denne eller någon annan utesluter slarviga betalare och i så fall när. Den (ende?) styrelseledamot som läser Postvagnen saknar mandat att lova anstånd tills inbetalningskortet kunnat distribueras.

Glädjande nog tycks föreningen ha fått en ny medlem (TKO) på kuppen.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    En diskussion i sann postvagnsanda.

Gamla medlemmar är vana vid att inbetalningskort för medlems- (prenumerations-)avgiften kommer med årets sista nummer och regeln är att betalning ska ske senast den 31 januari. Styrelsen har inte lyckats få ut tidningen i planerad ordning och fråga uppkommer om vem som är kassör och i vilken utsträckning denne eller någon annan utesluter slarviga betalare och i så fall när. Den (ende?) styrelseledamot som läser Postvagnen saknar mandat att lova anstånd tills inbetalningskortet kunnat distribueras.

Glädjande nog tycks föreningen ha fått en ny medlem (TKO) på kuppen.
    Tåg nr 12/2018 och medföljande inbetalningskort bör nå inrikes medlemmar om någon dag. Man kommer då att i praktiken ha tre veckor på sig att betala utan att det får någon konsekvens. Vad är problemet? Bortsett från de som har valt att krångla till det för sig och som alltid väljer en annan väg.

Ej aktiv
    Medlem
    feb 2018

Tåg #12 2018 har idag delats ut i postnummerområde 113 53 STOCKHOLM.

Inplastad försändelse med medlemsavi 2019, tidning och blad om lokalavdelningarna som innehåll.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Vad har det med utgivning av TÅG att göra ?

"PostNord sjukare än vanligt eller BREVBÄRAREN FULL"

Det är nog du som är sjuk. Vad har detta att göra i Postvagnen ?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •