Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Har någon fått tidningen Tåg?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Har någon fått tidningen Tåg?

Ingen Tåg har dykt upp. Är jag ensam eller har ingen fått den?
    Ser fram emot en spännande tidning.

Humbla

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Har någon fått tidningen Tåg?

Citat Ursprungligen postat av Humbla Visa inlägg
    Ingen Tåg har dykt upp. Är jag ensam eller har ingen fått den?
    Ser fram emot en spännande tidning.

Humbla
    På tidningens Facebooksida står att den är på väg. Skrivet igår.
    https://www.facebook.com/pg/jarnvags...ftenTag/posts/
    Om igår är måndag, så kanske den kommer fram i denna veckan.

En länk till artikeln, om den fungerar:
    https://www.facebook.com/jarnvagstid...type=3&theater Klicka på bilden blir den större.

Senast redigerat av Ville den 2019-01-22 klockan 19:38:32.

Då får man hoppas att den kommer fram denna veckan.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

pratade just m Sven Stahre som hade fått tidningen i dag , så det finns hopp , själv fick jag ingen

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Jag fick tidningen i dag onsdag. Bor utanför Södertälje.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tåg(et) har anlänt till Västsverige idag. En snabbläddring ger vid handen att en del sidor kommer att förbli olästa, ånglok intresserar mig föga, men det finns ju andra artiklar. Men jag saknar mer notiser från nutiden, Tågnytt är saknat. Hr ordföranden tyckte tidigare att det inte passar i en tidning men det är just det som det gör. Som arkiv. Försök hitta en specifik händelse som skedde för några år sen här i PV. I en tidning går det lätt att bläddra tillbaka och framför allt finns bilderna kvar i evighet, amen.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Tåg(et) har anlänt till Västsverige idag. En snabbläddring ger vid handen att en del sidor kommer att förbli olästa, ånglok intresserar mig föga, men det finns ju andra artiklar. Men jag saknar mer notiser från nutiden, Tågnytt är saknat. Hr ordföranden tyckte tidigare att det inte passar i en tidning men det är just det som det gör. Som arkiv. Försök hitta en specifik händelse som skedde för några år sen här i PV. I en tidning går det lätt att bläddra tillbaka och framför allt finns bilderna kvar i evighet, amen.
    Ja det är nog tänkvärt , jag har ett antal av de första årgångarna TÅG (skrevs med versaler) inbundna och det slår mig att det är påfallande ofta jag haft anledning att slå upp något i dem. En händelse, skrotning, nya fordon,utflyktsresor och lite av varje som finns dokumenterat. En serrie jag faktiskt saknar är : ”utgående loktyper”, när ett fordonslittera gjort sitt och försvunnit helt eller något enstaka blivit museifordon så blev det en historik i TÅG .

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Tåg har idag även nått Småland.

Passagerare Jonas avatar
    Medlem
    feb 2018

HEJ

Min kom idag till Söv, Skelleftehamn för vanliga dödliga. Men fick följdfråga, för oss som varit medlem så länge att man inte har en ifylld epostadress, hur gör vi för att få tillgång till mina sidor som det står om på fakturan???

Försökte även hitta länken som står i fakturan om mina sidor, via sjk hemsida, men där var jag blind och missade den.
    Det är nog däremot helt och fullt jag som är blind och inte läskunnig däremot...

/Jona

Filosofen Jona i Söv

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jona Visa inlägg
    HEJ

Min kom idag till Söv, Skelleftehamn för vanliga dödliga. Men fick följdfråga, för oss som varit medlem så länge att man inte har en ifylld epostadress, hur gör vi för att få tillgång till mina sidor som det står om på fakturan???

Försökte även hitta länken som står i fakturan om mina sidor, via sjk hemsida, men där var jag blind och missade den.
    Det är nog däremot helt och fullt jag som är blind och inte läskunnig däremot...

/Jona
    Hittade den under - https://www.sjk.se/medlem/kortbetalning/
    Där finns en länk, tryck på den, sedan tryck på rutan Inget lösenord? som visas där. Så skickas ett lösenord till den epostadress man anmäler där.
    Eftersom man inte har registrerat någon tidigare låter det konstigt, men blir rätt.
    Fungerade för en annan gamling.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Idag ankom Tåg-et till NVHJ land dock ej i en DFop via Nh utan i en simpel Postnordbil, men tack i alla fall. Palle i Vika

Passagerare Jonas avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Hittade den under - https://www.sjk.se/medlem/kortbetalning/
    Där finns en länk, tryck på den, sedan tryck på rutan Inget lösenord? som visas där. Så skickas ett lösenord till den epostadress man anmäler där.

Fick detta fel även denna gång!

Följande fel upptäcktes
    Det finns ingen medlem registrerad med den epost du har angivit.

Precis samma fel som när jag fyllde i länken bokstav för bokstav från fakturan.

Klart som korvspad det inte finns en medlem med den eposten när jag inte har angivet epost. Det valet fanns inte när jag blev medlem för 100 år sedan.
    Och det var också det felet jag beskrev i tidigare tråd.

Tack för länken däremot. Kunde aldrig tänka tanken och leta under kortbetalning för att hitta mina sidor nämligen.

/J

Filosofen Jona i Söv

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Har någon fått tidningen Tåg? -- Mina sidor

Följande fel upptäcktes

Klart som korvspad det inte finns en medlem med den eposten när jag inte har angivet epost. Det valet fanns inte när jag blev medlem för 100 år sedan.

Tack för länken däremot. Kunde aldrig tänka tanken och leta under kortbetalning för att hitta mina sidor nämligen.
    "Mina sidor" är en nyligen tillkommen funktion. Men den fungerar ännu så länge inte fullt ut eftersom vi saknar uppgift om e-postadress för de flesta medlemmar. Något som vi kommer att återkomma till.

Att länk just nu bara finns under "Kortbetalning" beror på att e-postadress finns registrerad för alla (medlemmar i utlandet) som betalade med kort förra året.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Följande fel upptäcktes

/J
    Okej. Jag skrev inget i rutorna på föreningshussidan utan tryckte på Inget lösenord? direkt. Prova.
    https://forening.foreningshuset.se/s...lubben/loggain

Passagerare Jonas avatar
    Medlem
    feb 2018

Okej. Jag skrev inget i rutorna på föreningshussidan utan tryckte på Inget lösenord? direkt. Prova.
    https://forening.foreningshuset.se/s...lubben/loggain
    Gjorde det, detta var 3 försöket och klicka på inget lösenord sedan fortsätta utan att fylla i något, då får man upp en ruta med att giltig e-postadress måste fyllas i.
    Så nej. vet inte hur du lyckades.

Filosofen Jona i Söv

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Gjorde det, detta var 3 försöket och klicka på inget lösenord sedan fortsätta utan att fylla i något, då får man upp en ruta med att giltig e-postadress måste fyllas i.
    Se mitt tidigare inlägg så klarnar det kanske ...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ajdå. Trodde inte SJK hade min e-postadress.. Kanske den finns där sedan några besök och köp i Butiken.

Se Bengtssons svar om det hela.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Ajdå. Trodde inte SJK hade min e-postadress.. Kanske den finns där sedan några besök och köp i Butiken.

Se Bengtssons svar om det hela.
    Ja, vi har fångat en del e-postadresser, bl a från "butiken".

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Den har kommit till mig iaf

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Eric larsson Visa inlägg
    Den har kommit till mig iaf
    Det behövs nog inte fler rapporter om det.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •