Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Venice Simplon Orient-Express Venedig till London 2015

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Venice Simplon Orient-Express Venedig till London 2015

Apropå tråden om frukostarna etc. på ÖBB Nightjet så tänkte jag att den här 4K YouTube-videon om en resa från Venedig till London med VSOE, alltså Orientexpressen, skulle kunna vara en intressant mat- och resejämförelse och därför goutera PV-forumets eminenta och ärade tågresenärer. Det här är en verklig tågresa med stort T i en helt annan klass! Welcome on-board, s'il vous plaît! 😊👍

https://youtu.be/lnJ_1OWWH3M

'Venice Simplon Orient Express Full Experience filmed in 4K from Venice to London'

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Venice Simplon Orient-Express Venedig till London 2015

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Apropå tråden om frukostarna etc. på ÖBB Nightjet så tänkte jag att den här 4K YouTube-videon om en resa från Venedig till London med VSOE, alltså Orientexpressen, skulle kunna vara en intressant mat- och resejämförelse och därför goutera PV-forumets eminenta och ärade tågresenärer. Det här är en verklig tågresa med stort T i en helt annan klass! Welcome on-board, s'il vous plaît! 😊👍

https://youtu.be/lnJ_1OWWH3M

'Venice Simplon Orient Express Full Experience filmed in 4K from Venice to London'
    För den (som jag) som bara är intresserad av frukosten så börjar den vid 18:50 i filmen. Den verkar helt OK, även om jag inte brukar äta fruktsallad till frukost.

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Venice Simplon Orient-Express Venedig till London 2015 – totalupplevelsen

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    För den (som jag) som bara är intresserad av frukosten så börjar den vid 18:50 i filmen. Den verkar helt OK, även om jag inte brukar äta fruktsallad till frukost.
    'Chacun à son goût' som grodätarna säger. Men nu ville jag faktiskt rekommendera att man ska se hela tågresan från Venedig till London! Det är ju den totalupplevelsen med hela miljön på tåget, maten i restaurangvagnen, barvagnen med dess levande musik, den uppmärksamma servicen av personalen och hela konceptet som är lite extra så att säga; och då inte bara se VSOE-frukosten vid 18:50 i videon trots den säkert vitaminrika och nyttiga fruktsalladen! 😊👍

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •