Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tidigare påstigning på SJ nattåg 2 i Malmö?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tidigare påstigning på SJ nattåg 2 i Malmö?

Kan man fortfarande stiga ombord på SJ nattåg 2 i Malmö lite tidigare? Åtminstone i mars i fjol så kunde jag kliva ombord redan ca 22.00, men jag hittar inte någon sådan information hos SJ hemsida nu längre. Orsaken till att jag frågar är att jag ska åka med nattåget i april

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tidigare påstigning på SJ nattåg 2 i Malmö?

Enligt SJs hemsida så verkar det inte så.
    Det finns info om både kvarligg och förligg i Stockholm men i Malmö verkar det inte finnas.
    (Det är ju också bättre tider så att det inte behövs i samma utsträckning i Malmö.)

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av dh8b Visa inlägg
    Kan man fortfarande stiga ombord på SJ nattåg 2 i Malmö lite tidigare? Åtminstone i mars i fjol så kunde jag kliva ombord redan ca 22.00, men jag hittar inte någon sådan information hos SJ hemsida nu längre. Orsaken till att jag frågar är att jag ska åka med nattåget i april
    Jag hittar:
    https://www.sj.se/sv/tagresan/sj-nat...ran-malmo.html

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av dh8b Visa inlägg
    Nej, jag hittar bara att det finns angivna längre tider i Stockholm, inga i Malmö.
    Men, när tåget avgår 22.32 och som jag minns det senast jag åkte (som nog var ett år sedan) så prickar de av resande på plattformen innan man kliver på. Då nåste de kört in tåget och öppnat vagnarna åtminstone 10 minuter innan, så det skulle inte förvåna mig om man kan gå ombord vid 22.00. Men, det kan ju finnas något skäl till att de inte går ut och lovar någon tid. I Stockholm går det ju som tåg från/till Hagalund och då måste de ju fastställa en tid när tomtåget skall köra in, men i Malmö antar jag att det bara är en växlingsrörelse.

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av Nordman1970 Visa inlägg
    Tryckte på posta lite för fort. Här kommer resten:
    Det utlovas alltså ingen tidigare påstigning i Malmö men i praktiken bör det fungera med omkring eller strax efter klockan 22. Tåget brukar växlas fram i god tid och när tågpersonalen har gjort sina förbererdelser så brukar de finnas utanför tåget och visar du biljetten för dem så kan de pricka av dig och så kan du gå och lägga dig sedan.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Ja, åtminstone gjorde jag det så sent som för en månad sedan. Ungefär 21.30 brukar tåget vara på plats om jag inte minns fel.

Passagerare
    Medlem
    sep 2018

Det går alldeles utmärkt. Påstigning från 22.00. Hoppade på 21.55 igår och det gick alldeles utmärkt. Såg att de börjat med överkast på sängarna också, trevligt!

Och kvarliggning till 7.00 såklart.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •