Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tidtabeller Italien

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tidtabeller Italien

Hej
    Jag håller på att titta på en resa med tåg Göteborg - Assisis (Italien). Vistelsen i Assisi den 19 - 21 september.
    När jag letar förbindelser på Deutsche Bahn. Finns det inga tider i Italien efter maj månad.
    Någon som vet när Italienska järnvägen släpper tidtabeller för september.
    Med vänlig hälsning
    Från
    GöranT

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Tidtabeller Italien

Citat Ursprungligen postat av GöranT Visa inlägg
    Hej
    Jag håller på att titta på en resa med tåg Göteborg - Assisis (Italien). Vistelsen i Assisi den 19 - 21 september.
    När jag letar förbindelser på Deutsche Bahn. Finns det inga tider i Italien efter maj månad.
    Med vänlig hälsning
    Från
    GöranT
    Jag vet inte, men den 14 mars i fjol bokade jag biljetter för en kort tågresa med Trenitalia som skulle göras i slutet av juni. Jag har för mig att det då var rätt nyligen som sommarens tidtabeller hade blivit tillgängliga.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av GöranT Visa inlägg
    Hej
    Med vänlig hälsning
    Från
    GöranT
    Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Jag vet inte, men den 14 mars i fjol bokade jag biljetter för en kort tågresa med Trenitalia som skulle göras i slutet av juni. Jag har för mig att det då var rätt nyligen som sommarens tidtabeller hade blivit tillgängliga.
    Jag kollar regionaltåg i norra Italien (som körs av Trenord). Då finns de med på Trenitalias webbsajt för lördag 8 juni, men inte alls söndag 9 juni.
    På sträckan Milano-Genua så visas för lördag 8 juni både Thello, Frecciabianca, IC-tåg och Regionaltåg, medan för 9 juni visas bara Thello.

Så, vilket datum och sträcka har bror kunnat boka, och går den förbindelsen att söka upp fortfarande idag?

Men på huvudfrågan så vet jag inget om när Trenitalia skall förlänga efter 8 juni.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag kollar regionaltåg i norra Italien (som körs av Trenord). Då finns de med på Trenitalias webbsajt för lördag 8 juni, men inte alls söndag 9 juni.
    På sträckan Milano-Genua så visas för lördag 8 juni både Thello, Frecciabianca, IC-tåg och Regionaltåg, medan för 9 juni visas bara Thello.

Så, vilket datum och sträcka har bror kunnat boka, och går den förbindelsen att söka upp fortfarande idag?

Men på huvudfrågan så vet jag inget om när Trenitalia skall förlänga efter 8 juni.
    Som sagt skulle jag åka i slutet av juni, närmare bestämt den 26 juni. Från Florens till Bologna. Det gick alltså att boka den 14 msrs i fjol.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Som sagt skulle jag åka i slutet av juni, närmare bestämt den 26 juni. Från Florens till Bologna. Det gick alltså att boka den 14 msrs i fjol.
    När jag söker på den relationen för 3 juli får jag bara upp Frecciarossa-tåg, medan söker jag 3 juni så får man upp mycket fler tåg av flera andra tågkategorier.
    Så, italienarna publicerar uppenbarligen olika tågkategoriers tider vid olika tidpunkter, så det är bara till 9 juni som tidtabellen är komplett.
    Man får hoppas att du verkligen skulle åka med ett Frecciarossa.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hej
    Tack så mycket för era svar.
    Jag får leta vidare.
    GöranT

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Jag kommer ihåg att när jag skulle söka tågtider i Italien för några år sedan var det hopplöst att få fram andra tider än snabbtågen Freccia….. De var ju alltid så mycket snabbare i de flesta relationer så andra visades inte. Ville jag åka andra tåg och delvis andra vägar, finns ju en del parallella linjer i Italien, var jag tvungen att slå mycket korta sträckor år gången!

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Per K Visa inlägg
    Jag kommer ihåg att när jag skulle söka tågtider i Italien för några år sedan var det hopplöst att få fram andra tider än snabbtågen Freccia….. De var ju alltid så mycket snabbare i de flesta relationer så andra visades inte. Ville jag åka andra tåg och delvis andra vägar, finns ju en del parallella linjer i Italien, var jag tvungen att slå mycket korta sträckor år gången!
    Då bör du väl börja med att använda t.ex. DBs bahn.de där du kan välja bort snabbtåg och liknande och få ett bra svar.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Då bör du väl börja med att använda t.ex. DBs bahn.de där du kan välja bort snabbtåg och liknande och få ett bra svar.
    När man knappat in önskade stationer så bockar man av ”schnelle verbindungen” och bockar för ”nur nahverkehr” så kommer det upp lokaltåg.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •