Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Dimma i Nässjö. 27 dec 2018

Klubbmästare
    Medlem
    mar 2018

Dimma i Nässjö. 27 dec 2018

[IMG]http://i66.*******.com/inhe0n.jpg[/IMG]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Dimma i Nässjö. 27 dec 2018

Ja det var väl så nära vit sida man kunde komma! Men det är tragiskt att inte ens det erkänt kalla och snörika småländska höglandet har rejäl vinter mellan jul och nyår längre..... Minns en liknande bild från Nässjö vid Y1 ornas "barndom" med tillhörande sjukor med en alldeles nedisad och frusen Y1a. Texten var " I midvintertid känns det extra långt från Sverige till Italien " . Läste precis på Aftonbladet hur många kubikmeter polaris varje Thailandsresenär orsakar smältning av. Hoppas de uppemot 350000 svenskar som enbart för nöjes skull orsakar detta skäms ordentligt!

Senast redigerat av Henke den 2019-01-15 klockan 15:31:51.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Ja det var väl så nära vit sida man kunde komma! Men det är tragiskt att inte ens det erkänt kalla och snörika småländska höglandet har rejäl vinter mellan jul och nyår längre..... Minns en liknande bild från Nässjö vid Y1 ornas "barndom" med tillhörande sjukor med en alldeles nedisad och frusen Y1a. Texten var " I midvintertid känns det extra långt från Sverige till Italien " . Läste precis på Aftonbladet hur många kubikmeter polaris varje Thailandsresenär orsakar smältning av. Hoppas de uppemot 350000 svenskar som enbart för nöjes skull orsakar detta skäms ordentligt!
    Är det korrekt uppfattat att du längtar efter snö och is ?

M.V.H Anders.k.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag längtar efter normalt stadigt väder som man är van vid beroende på årstiden. Det innebär också snö och is på vintern åtminstone på sydsvenska höglandet!

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Någon dag före jul samt åtminstone julafton var det riktigt snöigt, vitt och vackert på höglandet. Sedan kom plusgraderna tillbaka...

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Någon dag före jul samt åtminstone julafton var det riktigt snöigt, vitt och vackert på höglandet. Sedan kom plusgraderna tillbaka...
    Ja, och det är väl vad vi får vänja oss vid. Även längst i norr är det lika oförutsägbart. För någon vecka sedan hade Nikkaluokta 7 plusgrader...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag längtar efter normalt stadigt väder som man är van vid beroende på årstiden. Det innebär också snö och is på vintern åtminstone på sydsvenska höglandet!
    Normalt alltså, det som är normalt under din livstid eller under jordens livstid ?

Slappna av lite och njut av en mildare vinter där det går att vistas utomhus.

M.V.H Anders.k.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders.k. Visa inlägg
    Normalt alltså, det som är normalt under din livstid eller under jordens livstid ?

Slappna av lite och njut av en mildare vinter där det går att vistas utomhus.
    Normalt, dvs som det var när jag var liten, och då var det alltid snö, oberoende av vad statistiken säger.

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Normalt, dvs som det var när jag var liten, och då var det alltid snö, oberoende av vad statistiken säger.
    Över stadens hets och ävlan, över trista mörka hus
    över gråa torg och grändens gamla skjul
    dansa lätta vita flingor i en egen värld av ljus
    och de minna ständigt om min barndoms Jul

Åh min barndoms Jul lev kvar i sinne
    strålande högtid hur fröjdefull du var
    Klinga klocka, och tindra stjärna klar
    Åh min barndoms Jul det var

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Över stadens hets och ävlan, över trista mörka hus
    över gråa torg och grändens gamla skjul
    dansa lätta vita flingor i en egen värld av ljus
    och de minna ständigt om min barndoms Jul

Åh min barndoms Jul lev kvar i sinne
    strålande högtid hur fröjdefull du var
    Klinga klocka, och tindra stjärna klar
    Åh min barndoms Jul det var
    Din egen diktning eller ett annat verk?/Ulf

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Din egen diktning eller ett annat verk?/Ulf
    Tack, men nej, så talangfull är jag inte, det är en låt insjungen av Snoddas 1952, kommer inte ihåg vem som skrivit den. Oerhört sentimental, men rätt rar i alla fall.

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Tack, men nej, så talangfull är jag inte, det är en låt insjungen av Snoddas 1952, kommer inte ihåg vem som skrivit den. Oerhört sentimental, men rätt rar i alla fall.
    Eftersom du väckte frågan så kan jag berätta att texten är skriven av Karl-Erik Filip Olsson, som kanske är mest känd som "Klockaren på Ornö". Han är far till Per Filip Waldenstad i sångduon Mia Marianne och Per Filip.

Så här låter den i Snoddas tolkning. 78-varvsraspet bjuder jag på.
    https://www.youtube.com/watch?v=3cvF-Gt9qzk

Pensionär. Tidigare anställd vid Trafikrestauranger, SJ och Tågkompaniet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •