Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Stopp förbi Norrköping

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Stopp förbi Norrköping

Det är tydligen stopp för all trafik förbi Norrköping.
    Urspårat godståg enligt artikeln, med efterföljande spänningslöshet.
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...i-norrkoping-1

Mvh Fredrik

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Stopp förbi Norrköping

Urspårningen på godsbangården hade inget med stoppet att göra. Det var en ren slump att händelserna hände samtidigt.

Fjärren i Norrköping tappade kontakten med hela Driftplatsen Norrköping och samtliga spårledningar blev belagda.

//R

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Robert Brink Visa inlägg
    Urspårningen på godsbangården hade inget med stoppet att göra. Det var en ren slump att händelserna hände samtidigt.

Fjärren i Norrköping tappade kontakten med hela Driftplatsen Norrköping och samtliga spårledningar blev belagda.

//R
    Nåja, vad jag läst mej till, så pågick någon form av elarbete i Tågledningscentralen. För att få samtliga spårledningar belagda krävs nog lite mer, däremot att få dessa att indikeras belagda, är inte lika svårt. Räcker med att spänning faller bort på för detta lämpligt ställe. Dock blir ju den trafiktekniska effekten den samma.
    Jag lyckades ju själv en gång i tiden (typ 1995) tillverka ett motsvarande fel, i samband med att vi demonterade den gamla spårplanen på 65:an (bildskärmsstyrning och fjb infördes). Den gången var det istället en odokumenterad förbindelse till ställare för "Alla signaler stopp", som vi klippte av. "Shit happends", kan man väl säga om sånt...

EDI
    Fripassagerare

Fel på en brytare som medförde spänningsbortfall.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Nåja, vad jag läst mej till, så pågick någon form av elarbete i Tågledningscentralen. För att få samtliga spårledningar belagda krävs nog lite mer, däremot att få dessa att indikeras belagda, är inte lika svårt. Räcker med att spänning faller bort på för detta lämpligt ställe. Dock blir ju den trafiktekniska effekten den samma.
    Jag lyckades ju själv en gång i tiden (typ 1995) tillverka ett motsvarande fel, i samband med att vi demonterade den gamla spårplanen på 65:an (bildskärmsstyrning och fjb infördes). Den gången var det istället en odokumenterad förbindelse till ställare för "Alla signaler stopp", som vi klippte av. "Shit happends", kan man väl säga om sånt...
    Jag kunde varit mer utförlig i mitt svar. Men kortade ner det, tänkte att det kommer säkert ett längre svar snart. :)

//R

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •