Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Rc 1007 fyller snart år!

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Rc 1007 fyller snart år!

Hittade en intressant tråd om de första Rc-loken i vårt grannforum och noterade då bl.a. att Rc 1007 levererades 19 januari 1967. Så nästa veckan fyller denna skönhet 52 år! Mvh/Alex

http://www.jvmv2.se/forum/index.php/...read&id=111815

Senast redigerat av Alex den 2019-01-10 klockan 13:53:35.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Rc 1007 fyller snart år!

334 lok senare!
    Var ett tag sedan jag såg loket på Stockholm C och då ofta på Uppsalaspåret. Vad har hänt med loket och finns texten kvar på loket?
    Händer ofta att folk klagar på att jag inte kan berätta allt om bilden. Jo jag vet att det finns något fel på bilden men vad är det som är fel förutom att det förekommer spårspring framför den passagerarförande motorvagnen.

Senast redigerat av Waxholm - Rindö järnväg. den 2019-01-15 klockan 16:07:23.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Hittade en intressant tråd om de första Rc-loken i vårt grannforum och noterade då bl.a. att Rc 1007 levererades 19 januari 1967. Så nästa veckan fyller denna skönhet 52 år! Mvh/Alex

http://www.jvmv2.se/forum/index.php/...read&id=111815

Rc1 1007 i Långsele 2017-05-20.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sommaren 2014 , jag är övertygad att detta är sista bilden jag har på loket som trafiklok i Borlänge , där loket växlade på godsbangården och som här drog växlingsläpor från Domnarvet (och Kvarnsveden).

M.V.H Anders.k.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Händer ofta att folk klagar på att jag inte kan berätta allt om bilden. Jo jag vet att det finns något fel på bilden men vad är det som är fel förutom att det förekommer spårspring framför den passagerarförande motorvagnen.
    Fel och fel, men det saknas kontaktledning över det ena spåret på bron (om det nu är det du menar). Inte så konstigt med tanke på att bron inte är helt färdig ännu. Det är ju därför loktåget går den gamla vägen runt Ekolsund.

Motorvagnen var fylld av SJK-are som stigit på i Kungsängen för en studieresa på den nya banan. På bilden gör den uppehåll för att fotografier av den typ du visar skulle kunna tas. Att det var just det här loket i tåget som kom var väl en oplanerad bonus.

Så småningom for vi (jo, jag var med) över bron och vidare så långt det gick, genom skogen fram till där den gamla linjen svängde upp. Sen for vi tillbaks och stannade mitt på bron och åt lunch. För att slutligen återvända till Kungsängen.

Så gick det till på den gamla goda tiden.

Ovanstående har i och för sig inget med 1007 att göra. Men bilden väckte minnen.

Senast redigerat av IB den 2019-01-15 klockan 22:00:46.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •