Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Register på föreningsaktiviteter och resor.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Register på föreningsaktiviteter och resor.

För ungefär ca 35 år sedan kom jag på att jag nog skulle behöva ett register på vilka aktiviteter och resor jag varit med på.
    Nu ungefär 35 år senare har jag tagit mig tid att börja scanna in och sätta upp ett register över mina bilder, däribland massor med diabilder från SJK aktiviteter. Dessvärre sviker mitt minne och jag kan bara konstatera att jag inte har någon bra koll på när och var jag tagit vissa bilder. Har dessutom monterat in bilderna i glaslösa plastramar varför jag inte har några uppgifter på när jag skickat in bilden för framkallning.
    Finns det något register över alla resor och avdelningars aktiviteter eller är det bara att kliva in på KB i Stockholm och beställa fram samtliga nummer av SJK tidningen för de senaste 35 åren? Typ 350 tidningar!
    Har varit inne på Google map och hittat några resmål men har fortfarande tusentals inskannade bilder som jag lagt in i mappen okända resmål. Har tagit ut bilderna ur ramarna och noterat vilket nummer i filmrullen varje bild har så jag tror att det går att para ihop bilderna utifrån bildnummer om man kan identifiera några bilder.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Register på föreningsaktiviteter och resor.

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    För ungefär ca 35 år sedan kom jag på att jag nog skulle behöva ett register på vilka aktiviteter och resor jag varit med på.
    Nu ungefär 35 år senare har jag tagit mig tid att börja scanna in och sätta upp ett register över mina bilder, däribland massor med diabilder från SJK aktiviteter. Dessvärre sviker mitt minne och jag kan bara konstatera att jag inte har någon bra koll på när och var jag tagit vissa bilder. Har dessutom monterat in bilderna i glaslösa plastramar varför jag inte har några uppgifter på när jag skickat in bilden för framkallning.
    Finns det något register över alla resor och avdelningars aktiviteter eller är det bara att kliva in på KB i Stockholm och beställa fram samtliga nummer av SJK tidningen för de senaste 35 åren? Typ 350 tidningar!
    Har varit inne på Google map och hittat några resmål men har fortfarande tusentals inskannade bilder som jag lagt in i mappen okända resmål. Har tagit ut bilderna ur ramarna och noterat vilket nummer i filmrullen varje bild har så jag tror att det går att para ihop bilderna utifrån bildnummer om man kan identifiera några bilder.
    I boken SJK 25 år fanns en fyllig förteckning över genomförda resor. TÅG måste du väl inte leta på KB, finns väl mycket i Sollentuna?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    I boken SJK 25 år fanns en fyllig förteckning över genomförda resor. TÅG måste du väl inte leta på KB, finns väl mycket i Sollentuna?
    Samma förteckning över SJK-resor men kompletterad fram till 2008 finns också i 50års boken ”Tåg , järnvägar och entusiaster 1958-2008”. Och i samma bok finns också en liten historik över Postvagnen, appropå ingenting..

Klubbmästare 1067s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    I de jubileumsböcker som utgivits finns resorna angivna. Med bla dragkraft och ev deltagarantal.
    Vad gäller möten och lokalt arrangerade resor och studiebesök kan man kanske skicka ett mail med förfrågan till resp klubbmästare. Jag vet åtminstone en som har statistik på detta. En till är Thomas Walldow. Han har det mesta på papper och därtill omsorgsfullt lagrat mellan öronen.
    Resor syns ju också i reseansvarigs bokföring.
    Därtill i protokollbiblioteket.
    Mvh/1067

Senast redigerat av 1067 den 2019-01-08 klockan 06:18:20. Anledning: Klåparformulering pga ottesyndromet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •