Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Cite du Train + tågluff

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Cite du Train + tågluff

Hej!

Någon som varit på Cite du Train-museet i Frankrike? Ska åka dit i sommar och funderar på hur länge man bör planera att stanna där för att se och uppleva det mesta. Tips och recensioner önskas!

Vi planerar dessutom en tågluff i Frankrike så om någon har tips på resmål, järnvägsrelaterat eller ej, uppskattas också

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Cite du Train + tågluff

Nu var det ett antal år sedan jag var där, men stället är rätt stort och är man dessutom bilintresserad så finns ett automobilmuseum också. Oavsett skulle jag vika en hel dag för Mulhouse.

Vad gäller andra resmål finns det så gigantiskt mycket att se i Frankrike både på järnvägens område och andra, så det får jag återkomma till om ingen annan svarat, är litet för trött ikväll.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Nu var det ett antal år sedan jag var där, men stället är rätt stort och är man dessutom bilintresserad så finns ett automobilmuseum också. Oavsett skulle jag vika en hel dag för Mulhouse.
    Jag instämmer i nästan allt Mattias skriver, det var väldigt länge sedan jag var där, vi kom dit med nattåg och fortsatte på kvällen till Offenburg (som ju inte är så långt bort) och ägnade alltså dagen åt de 2 museerna i Mulhouse, och jag tror inte det blev mycket tid över.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Moulhouse. Bägge museerna, belägna åt olika håll, nås bekvämt med spårvagn från stationen. Varje museum värt en hel dag om Du orkar.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Tack för svaren! :)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •