Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Blå Tåget

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Blå Tåget

I onsdags hade jag nöjet att åka med Blå Tåget från Stockholm till Lerum. Jag gillar att man kör via Västerås så att restiden blir längre. Man får ju mer för biljetten.
    Bara 4 resenärer i A2-vagnen men i övrigt var det ca 50% beläggning.
    Jag åt en mycket god middag i restaurangvagnen och fick vin till maten, så tydligen har man löst utskänkningstillståndet på något sätt. Jag kunde inte med att fråga hur.
    Detta måste vara en av de förnämligaste restaurangvagnarna I Europa!!? Tyvärr gick det inte att få punch till kaffet.

Blå Tåget Restaurang&Bar

Dock tror jag att det bara var totalt 6 middagsgäster på hela resan, så man undrar hur det kan bära sig! Jag tycker inte att det räcker att skriva arga insändare om dålig mat på tågen utan man får se till att utnyttja de restaurangvagnar som finns om man vill ha dem kvar.

På måndag ställer man tillfälligtvis in trafiken för fordonsunderhåll och sedan börjar man köra 1 februari, men bara fredag till söndag.

Blå Tåget nyheter

Jag önskar Blå Tåget Lycka Till och ser fram mot nästa resa.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Blå Tåget

Tycker gott att man kan klaga på tråkig mat på tåg, att Blå Tåget finns hjälper ju inte dem som reser på andra banor än västra stambanan.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Att man drar ner på trafiken talar väl sitt tydliga språk gällande lönsamheten?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Falken Visa inlägg
    Att man drar ner på trafiken talar väl sitt tydliga språk gällande lönsamheten?
    Januari är en dålig resmånad särskilt då om man som Blå tåget mest vänder sig till privatresenärer.
    Om man då i stället passar på att göra fordonsunderhåll så varför inte.
    Sen kan man väl tycke lite vad man vill om Blå tåget , dom har jumav och till spåtts en snar undergång men tycks ändå hålla ut. Hur länge har dom nu varit på banan ?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Blå Tåget har kört sedan slutat av 2011.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Per Helmerson Visa inlägg
    Jag gillar att man kör via Västerås så att restiden blir längre. Man får ju mer för biljetten.
    Exakt! Det är därför snabbtågen är den sådan USEL idé! Istället: Mer restid för pengarna!

Senast redigerat av HNJ-Håkan den 2019-01-06 klockan 12:07:12.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av HNJ-Håkan Visa inlägg
    Exakt! Det är därför snabbtågen är den sådan USEL idé! Istället: Mer restid för pengarna!
    Vi andra föredrar dock att komma fram dit vi ska så snabbt som möjligt framför att sitta och skumpa fram på ett tåg i onödan.

SGN
    Ej längre aktiv

Sv: Mer restid för pengarna

Men sänk då även hastigheten - låt säga till 40 km/h. Då hinner du äta både frukost, lunch, middag och nattvickning.

Passagerare
    Medlem
    sep 2018

Citat Ursprungligen postat av Per Helmerson Visa inlägg
    I onsdags hade jag nöjet att åka med Blå Tåget från Stockholm till Lerum. Jag gillar att man kör via Västerås så att restiden blir längre. Man får ju mer för biljetten.
    Bara 4 resenärer i A2-vagnen men i övrigt var det ca 50% beläggning.
    Jag åt en mycket god middag i restaurangvagnen och fick vin till maten, så tydligen har man löst utskänkningstillståndet på något sätt. Jag kunde inte med att fråga hur.
    Detta måste vara en av de förnämligaste restaurangvagnarna I Europa!!? Tyvärr gick det inte att få punch till kaffet.

Blå Tåget Restaurang&Bar

Dock tror jag att det bara var totalt 6 middagsgäster på hela resan, så man undrar hur det kan bära sig! Jag tycker inte att det räcker att skriva arga insändare om dålig mat på tågen utan man får se till att utnyttja de restaurangvagnar som finns om man vill ha dem kvar.

På måndag ställer man tillfälligtvis in trafiken för fordonsunderhåll och sedan börjar man köra 1 februari, men bara fredag till söndag.

Blå Tåget nyheter

Jag önskar Blå Tåget Lycka Till och ser fram mot nästa resa.
    Att de förlorar serveringstillståndet pga ekonomisk misskötsel under längre tid säger väl något om hur det bär sig?

https://www.expressen.se/gt/bla-tage...olserveringen/

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Har de fortfarande en sunkig babyblå Hector Rc som dragkraft?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Den "sunkiga bäbyblå" beror på att SJ fick för sig att lackera fordonen med vattenbaserad färg under en period. Resultatet blev självklart som synes......Men vad det gäller lackering och kulörval har ju tyvärr inte SJ varit lika proffsiga och kunniga som för övrigt.......

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Den "sunkiga bäbyblå" beror på att SJ fick för sig att lackera fordonen med vattenbaserad färg under en period. Resultatet blev självklart som synes......Men vad det gäller lackering och kulörval har ju tyvärr inte SJ varit lika proffsiga och kunniga som för övrigt.......
    Lika proffsiga och kunniga som förr, eller vad menade du?

Senast redigerat av nisso den 2019-01-13 klockan 10:59:27.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •