Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Söker tidtabell Söderhamn-Kilafors

Avställd
    Medlem
    dec 2018

Söker tidtabell Söderhamn-Kilafors

Jag vet inte om detta är rätt plats för denna fråga men chansar.
    Jag är intresserad av den nygamla sträckan Söderhamn-Kilafors. Finns någon här som kan bidra med en tidtabell för sträckan?
    Endast godstrafik och omledda persontåg går ju där.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Söker tidtabell Söderhamn-Kilafors

Citat Ursprungligen postat av wullruff Visa inlägg
    Jag vet inte om detta är rätt plats för denna fråga men chansar.
    Jag är intresserad av den nygamla sträckan Söderhamn-Kilafors. Finns någon här som kan bidra med en tidtabell för sträckan?
    Endast godstrafik och omledda persontåg går ju där.
    Nåja, nog går det ett och annat nattåg i allafall...
    Här är den tidtabell som finns tillgänglig på nätet
    https://www.trafikverket.se/contenta...019_181120.pdf

Senast redigerat av Leif D den 2019-01-03 klockan 11:41:00.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Hoppsan, det var intressant. Kul att se grafen men har jag missat något? Kan vi vanliga fåtöljrallare också plocka upp aktuella grafer på Trafikverkets hemsida igen?

Senast redigerat av Alex den 2019-01-03 klockan 12:28:13.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Hoppsan, det var intressant. Kul att se grafen men har jag missat något? Kan vi vanliga fåtöljrallare också plocka upp aktuella grafer på Trafikverkets hemsida igen?
    Det är en graf för hela den fastställda tågplanen och dessa har aldrig varit borttagna.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Det är en graf för hela den fastställda tågplanen och dessa har aldrig varit borttagna.
    Jag tänkte fråga hur hittar man hittar dessa på trafikverket.se ?
    Men jag lyckade hitta dem på trafikverket.se → för dig i branschen → tågplaner → tågplan 2019 → Fastställd tågplan 2019 → Bilaga 1

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    OK, då förstår jag. Tänkte förstås på dagliga grafer men det här räcker ju en bit på vägen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Den där är ganska jobbig att tyda med alla A-anmärkningar om de flesta tågen. Väldigt varierande och få gångdagar.
    De enda tåg som regelbundet visat sig än i Mobodarne är natttågen, tågen 3972 och tåg 71.
    Igår finns dock ett 34548 som gick Göteborg Skandiahamnen-Sundsvall C. Vad kan det ha varit?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Den där är ganska jobbig att tyda med alla A-anmärkningar om de flesta tågen. Väldigt varierande och få gångdagar.
    De enda tåg som regelbundet visat sig än i Mobodarne är natttågen, tågen 3972 och tåg 71.
    Igår finns dock ett 34548 som gick Göteborg Skandiahamnen-Sundsvall C. Vad kan det ha varit?
    34548 står oppført som tjt med CFL Cargo som operatør. Kilde: Søk i tidtabell hos https://tracker.railit.se

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Et annet forsøk på å liste ut aktuelle tog på denne banen er å besøke www.tydal.nu og søke på tåg for strecka. Lenken nedenfor viser planlagte tog den 7. januar. Endre på dato og man finner hva som er planlagt. Tror dog ikke at man får meg seg ekstratog på denne måten. Det vil man kanskje få med seg på tracker.railit.se

http://www.tydal.nu/php/tag/tdtstr.p...7&both=checked

Mine forsøk på liste ut trafikken har vist at det normalt er nattogene mellom Gøteborg og Luleå / Duved og vv som benytter banen. I tillegg blir banen trafikkert av TÅGAB sine tog mellom Norge og Töva.

Ved banearbeider i Ångetrakten i månedsskiftet mai / juni ligger det an til å gå mye tog på strekningen. Da skal mye tog gå Botniabanan osv.

Eksempel nedenfor er 31. mai.

http://www.tydal.nu/php/tag/tdtstr.p...1&both=checked

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

En sidoinformation från denna graf är att det inte verkar finnas planerad trafik på någon av sidobanorna till Tunadal (Sundsvall), Norrsundet, Stugsund (Söderhamn) eller Hallstavik - Hargshamn nu! Är det så i verkligheten också?? /PK

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av Per K Visa inlägg
    En sidoinformation från denna graf är att det inte verkar finnas planerad trafik på någon av sidobanorna till Tunadal (Sundsvall), Norrsundet, Stugsund (Söderhamn) eller Hallstavik - Hargshamn nu! Är det så i verkligheten också?? /PK
    Spärrfärder syns inte på något bra sätt i den fastställda tågplanen. Skönvik-Tunadal och Vallvik-Sandarne trafikeras. Sandarne-Stugsund är stängd för trafik. Örbyhus-Hallstavik är öppen för trafik men har ingen planenlig trafik. Under fjolåret har det periodvis förekommit ett godståg per vecka till/från Hallstavik.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det var under sommar 2018 viss trafik till Norrsundet, tåg med träflis för mellanlagring i Norrsundets hamn. Ska även vara en ny förvaltare av industrispåret mellan Hamrångefjärden och Norrsundet. Vissa spår avstängda på bangården i Norrsundet. Finns stora planer för det gamla industriområdet, vi får se vad det blir av detta.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •