Jag har en rätt så stor påse i en låda med omonterade diabilder, såna som jag tidigare har bedömt inte varit värda att investera en diaram på. Några bilder kan vara rätt o k, t ex kan dubbletter ha hamnat här när jag har tagit många bilder på samma objekt. Men, de flesta bilder har ändå någon defekt; oskärpa, repiga, sneda, för mörka, för ljusa, för långt borta, för nära, det kan finnas många anledningar till att bilderna en gång sållades bort. Det finns också ett antal järnvägsbilder utan tåg på, dvs visande endast banan. Jag har för många år sedan visat ett antal av dem här, men det är nu länge sedan, och de var nog alla inscannade med en scanner av äldre modell. Nu tänkte jag börja med att lägga ut en del skräpbilder och om inte reaktionen blir för negativ fortsätter jag ett tag. Nu vet alla förutsättningarna, så jag hoppas att vi i möjligaste mån undviker diskussioner om bristande bildkvalitét. Jag har inte heller någon koll på vilka skräpbilder jag har visat tidigare, och kommer säkert att få med en och annan repris, men förhoppningsvis i mindre usel bildkvalitét än förra gången.
Börjar med en suddig sak. Osäker på var, men gissningsvis någonstans mellan Stockholm och Södertälje. Eftersom skräpbilderna ligger helt osorterade i en påse finns ingen information om tid, plats eller annat,