Det här med poäng för att gissa rätt på var tisdagsbilder är tagna - det är förstås bara en lek. Men många är roade av det, och troligen lite nyfikna på att se hur många poäng som de och andra plockade ihop under 2018. En sådan resultattabell brukar jag redovisa första tisdagen i januari varje år, så även i dag.

För åttonde året i rad är ”Peter i Klippan” vinnare, till synes oslagbar. Peter samlade 45 poäng under 2018. På andra plats står Magnus Lindman kvar med 37 poäng och till tredje plats har Anders.o93 ryckt fram med 30 poäng. Bernt Talbrant fick 28 poäng, och Gåård ryckte fram med 27 poäng. Ett tjugotal poäng vardera har gått till Magnus Backman, OttoV, Janne Nilsson, Mattias E och Felix Carlsson.

Här kommer den fullständiga resultatlistan, uppställd i bokstavsordning. De som har tagit hem minst 10 poäng under år 2018 är markerade med fetstil:

1 Alex
30 Anders.o93
13 ArneL
1 Bengt Larsson
28 Bernt Talbrant
14 Besc
1 Björn A
1 Bönan
4 Carl Eric (f d calken)
3 Carl Olof Mossberg
1 Daniel M
1 Erik Johannesson
1 Erik W Johansson
1 ErikZ
21 Felix Carlsson
1 Flemming Pedersen
14 Fomalhaut
4 Forskaren
6 G Andersson
1 GNl
2 Gunnar Lilienberg
1 Gunnar Lindkvist
27 Gåård
2 Håkan H
7 IB
22 Janne Nilsson
2 JB
10 JDS
1 /jes
6 Joakim Wahlberg (f d Joakim W)
2 Johan Wahlstedt
2 Johnjohn
12 Jonas Strömblad
10 Jonny Saljefeldt
1 Klas Mårtensson
1 Laaps
2 Leif B
1 Lenke
1 lennart
8 Lennart Carlsson
4 Lennart Fransson
1 Lennart Strömquist
25 Magnus Backman
37 Magnus Lindman
21 Mattias E
1 Mattias Månsson
1 Micael Lindgren
1 Mr G
2 Nils-Erik Prånge
23 OttoV
1 PederLJ
7 Per N
1 perfr
1 Peter H
45 Peter í Klippan
1 Railmaster
1 Rikard Å
2 Roar
2 Siebrand
3 Simon B
5 stefan skoglund
9 stinsx
2 Sukram
1 Sven A
10 Tobias
1 ulf
8 Ulf Broman
1 vetendel
6 Ville
10 Ztenlund

Jag gratulerar alla. Listan är visserligen lång, men det verkar på tittarsiffrorna som att tisdagsbilderna roar många, många fler än de som deltar i gissningarna.

I ett annat inlägg i kväll har jag skrivit några saker som är ”Bra att veta om tisdagsbilder”.

Jag vill önska alla läsare god fortsättning på det nya året.