Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Gott Nytt År

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Gott Nytt År

Gott Nytt År tillönskas alla Postvagnsresenärer!

Och ja, det är faktiskt ett tåg med på bilden. Den skarpögde kan säkert se detta.

Fotograferat de första skälvande sekunderna år 2019.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Gott Nytt År

Detsamma
    (Det ser dock ut som 2 tunnelbanetåg?)/Ulf

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Tycker nog att det ser ut som att det endast är ett tåg på varje bild, och det som gör att det ser ut som en lucka mellan två olika tåg i själva verket är skapat av de mörka slutpartierna på resp vagnsset..

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mr G Visa inlägg

Tycker nog att det ser ut som att det endast är ett tåg på varje bild, och det som gör att det ser ut som en lucka mellan två olika tåg i själva verket är skapat av de mörka slutpartierna på resp vagnsset..
    Det här är en för oss kungsholmare lite svårbestämd bild. Jag kan efter att ha använt 'förstoringsglaset' i Windows 10 se (tunnel?)tåget i fjärran i den kolsvarta bakgrunden. Men jag undrar var bilden är tagen ifrån – jag kan ana lite träd och buskage närmast i bilden framför vattnet – och vad det är för något område vi egentligen ser i bilden? 😎👍

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Kungsholmen, Arne! Kungsholmen täcker 2/3 av bilden, till höger därom Tranebergsbron och i kanten Brommalandet. Jag förstår att det inte är lätt att se sin egen värld utifrån. Och kanske från fel sida så att säga. Bilden är fotograferad från Johan Enbergs väg, Huvudsta, Solna och däremellan kan man skönja Ulvsundasjöns svarta vattenspegel.

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mr G Visa inlägg
    Kungsholmen, Arne! Kungsholmen täcker 2/3 av bilden, till höger därom Tranebergsbron och i kanten Brommalandet. Jag förstår att det inte är lätt att se sin egen värld utifrån. Och kanske från fel sida så att säga. Bilden är fotograferad från Johan Enbergs väg, Huvudsta, Solna och däremellan kan man skönja Ulvsundasjöns svarta vattenspegel.
    Tackar, tackar för din bildinfo! Det är nog som du skriver på det viset att man lätt kan bli hemmablind och inte känner igen sig i sin egen geografiska hemmiljö; speciellt om man ser sin 'egen' ö i en ovan vinkel utifrån så att säga! Hornsbergs strand borde jag nog trots allt ha känt igen på nordvästra delen av 'holmen'!

Jag tyckte att det var så mörkt i bilden – jag kände inte igen några byggnader förutom möjligen DN-husets höghusdel – att man inte kunde bestämma fotoplatsen trots att jag försökte fundera ut tänkbara annorlunda fotograferingsvinklar.

Men visst är det lite extra pinsamt att jag inte kunde orientera mig i bilden; detta allrahelst som jag har haft en morbror med familj som bodde länge just på Johan Enbergs väg och som jag ofta besökte. 'Shikata ga nai' som vi japanologer plägar att säga! 😊

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •