Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Nu går järnvägsgtrafiken bra!

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Nu går järnvägsgtrafiken bra!

Jag tittade just på https://1409.se/ och såg att 100% av alla tåg var i tid.
    Och det stämde (förstås) när jag tittade på MTR:s sida, där också 100% av SL-tågen var i tid.

En undran:
    Minns jag rätt att det inte varit några riktiga störningar (ännu, ta i trä) i järnvägstrafiken i samband med jul i år?
    Alltför ofta har det ju varit något stopp på eftermiddagen sista vardagen före julafton som ställt till besvär och reportage på TV.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Nu går järnvägstrafiken inte så bra!

Det nya året började inte bra. Störningar på Norra Bohusbanan pga nerfallna grenar.

Senast redigerat av Åke K den 2019-01-01 klockan 11:13:43.

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Det nya året började inte bra. Störningar på Norra Bohusbanan pga nerfallna grenar.
    Nu är ju järnvägs-Sverige mer än Bohusbanan. I skrivande stund är 94 procent av alla resandetåg i tid.

Vad jag förstår tar 1409.se dock inte hänsyn till inställda tåg.

Pensionär. Tidigare anställd vid Trafikrestauranger, SJ och Tågkompaniet.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Nu går järnvägsgtrafiken bra!

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag tittade just på https://1409.se/ och såg att 100% av alla tåg var i tid.
    Och det stämde (förstås) när jag tittade på MTR:s sida, där också 100% av SL-tågen var i tid.

En undran:
    Minns jag rätt att det inte varit några riktiga störningar (ännu, ta i trä) i järnvägstrafiken i samband med jul i år?
    Alltför ofta har det ju varit något stopp på eftermiddagen sista vardagen före julafton som ställt till besvär och reportage på TV.
    Året började dock inte så bra på Södra stambanan där det är stopp mellan Stockaryd och Sävsjö sedan strax före kl 9 efter en olycka. Snabbtågen blir rejält sena och Krösatågen Nässjö-Växjö är inställda. Prognos just nu (kl 11.45) är kl 13.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Dagens första Krösatåg Jönköping-Värnamo körde på ett nedfallet träd i trakterna av Månsarp vilket fick till följd att ett tågpar ställdes in Vaggeryd-Jönköping och åter medan man röjde upp.

Avställd
    Medlem
    maj 2018

Citat Ursprungligen postat av Staffan Sävenfjord Visa inlägg
    Vad jag förstår tar 1409.se dock inte hänsyn till inställda tåg.
    På kartan tar vi hänsyn till inställda tåg. I inforutans "Just nu rullar X persontåg i Sverige..." är inte inställda tåg med.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Nu går järnvägsgtrafiken bra!

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Året började dock inte så bra på Södra stambanan där det är stopp mellan Stockaryd och Sävsjö sedan strax före kl 9 efter en olycka. Snabbtågen blir rejält sena och Krösatågen Nässjö-Växjö är inställda. Prognos just nu (kl 11.45) är kl 13.
    Innebär ditt och Åkes svar att jag minns ganska rätt att trafiken före jul gick förhålladevis bra, jämfört med en del andra jular?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •