https://twitter.com/i/status/1079714852313083904
Railway staff are busy clearing snow and ice from rail tracks in Hunan and Jiangxi provinces.
https://twitter.com/i/status/1079714852313083904
Railway staff are busy clearing snow and ice from rail tracks in Hunan and Jiangxi provinces.
Gillar hen som står på knä och rensar staggropen från snö med bara händerna vid 0.25...
Svårt att förstå vad du menar. Vilken ordning är det vi inte ska ta efter? Att hålla växlarna rena från snö?
Det avses nog att rensa växlar från snö med manuella metoder. De gör vi inte här i Sverige normalt, då vi här har växelvärme och diverse snöskydd, som gör bra jobb.
Att det sedan gnälls över att växelvärmen inte fungrar ibland, är en annan sak. Men all teknik kan fallera, så är det. I huvudsak har vi bra och fungerande växlar även i hårt vinterväder.
Den här filmen var från södra Kina där det är ovanligt med snö, så det är väl tveksamt om man har investerat i växelvärme där. Däremot i norr har man regelbunden trafik, även med höghastighetståg, i områden där temperaturen kan ligga runt -40C långa perioder under vintern. Hur man undviker att systemet fryser till vet jag inte, men vad jag har förstått kör man i alla väder.
Visst kan vi skapa en massa låglönejobb antingen genom att betala en timlön som gör att man behöver 2 - 3 jobb för att klara sig eller genom statliga statliga subventioner. Vilken väg tycker du är bäst?
Eller så lägger man ut allt på entreprenad med höga kostnader och där ingen har något ansvar.