Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: God Jul och Gåta

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

God Jul och Gåta

Antar att församlingen lagt märke till att jag sluta skriva här. Orsak till det är ju att jag fått förtäckt hot från en anonym expert här.
    Nu hade jag ju iofs tänkt sluta skriva ändå, eftersom min järnvägsbana närmade sig slutet. Så är nu fallet och jag är numer bara en vanlig tågnörd...

Fortsättningsvis kommer det nog bara att bli lite bildvisning i samband med resor, vilket församlingen kanske kan stå ut med.
    Slutligen en julhälsning, som får symbolisera min färd mot det okända. Men om någon vill gissa var bilden är tagen så går det naturligtvis bra.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: God Jul och Gåta

Någonstans på linjen Järna-Nyköping?
    Tragiskt är bara förnamnet,men du är välkommen att fortsätta skriva här så att något vettigt blir skrivet/Ulf

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Tragiskt är bara förnamnet,men du är välkommen att fortsätta skriva här så att något vettigt blir skrivet/Ulf
    Jag har visserligen redan tryckt Gilla-knappen, men jag måste verkligen betona att jag instämmer i vad den andre Ulf B skrivit.

Jag hoppas att du inte skall behöva ta allvarligt på hotet, gör du det bör du överväga att polisanmäla eller prata med moderatorerna.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Du är en av de viktiga skribenterna i PV. Du ger ett intryck av att väldigt gärna dela med dig av dina upplevelser och samtidigt bidra med dina kunskaper. Kunskaper som du är stolt över. Ändå har du vid flera tillfällen hotat med att upphöra med din medverkan. Det är som att du inte kan få nog av bekräftelse.

Vet du vad jag tror? Du kommer att bli minst lika ledsen av att lämna oss som vi blir av att du gör det.

Man måste inte köra tåg för att vara med. Man kan vara nörd också.

Senast redigerat av Hasse Hagberg den 2018-12-23 klockan 00:04:27.

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Varför inte någonstans på linjen Nyköping-Åby?

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Är det verkligen så kurvigt på Nyköpingsbanan (eller är det kraftigt tele)?

Jag gissar på gamla Eskilstunabanan, där var det kurvigt mellan Läggesta och Nykvarn.

Medlem
    mar 2018

Skrev på fel ställe editerar

Senast redigerat av Leif D den 2018-12-23 klockan 10:04:42.

Medlem
    mar 2018

Hej vänner ! Skönt att ni finns...
    Ang bilden, så har ingen gissat rätt ännu. Men bilden är en mobilbild, tagen under 2018, om det kan hjälpa.

Senast redigerat av Leif D den 2018-12-23 klockan 10:07:48.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Ang bilden, så har ingen gissat rätt ännu. Men bilden är en mobilbild, tagen under 2018, om det kan hjälpa.

Får du köra så långt som till Uddevalla? Alltså mellan Vara och Vargön någonstans?

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Jaså, då är det OKB norr om Hudiksvall.

Eskilstuna - Flen nånstans?

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Eskilstuna - Flen nånstans?
    Det är likt hur det ser ut precis söder om Bälgviken men det ser ut att vara en hastighetstavla i bild och det finns ingen sådan där vad jag vet. Om det inte var någon tillfällig nedsättning just när bilden togs.

God Jul på er alla.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Någonstans mellan Skymossen och Hallsbergs personbangård.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Vid åsynen av bilden associerar jag till Borås-Alvesta eller Emmaboda-Karlskrona, men där brukar ju inte du hållas. Det får ändå bli min gissning.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag instämmer med allt och tycker mig se likheter med sträckan Göteborg-Borås mellan Rävlanda och Sandared... Men jag vet ju också att Leif inte brukar hålla till på dessa sträckor! Har också saknat Leifs kunniga inlägg både från signalområdet och spårvägar förutom det "vanliga" tågrelaterade! Hoppas vi på något sätt kan sätta dit den som är skyldig till Leifs sorti som skribent!

Medlem
    mar 2018

Bra gissat än sålänge gott folk. Söder Bälgviken kan vara likt, men nej, där är det inte...
    Om ingen gissar rätt så tänker jag presentera svaret sent på julaftonskvällen...

Kämpa på med julen nu..!

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Bra gissat än sålänge gott folk. Söder Bälgviken kan vara likt, men nej, där är det inte...
    Om ingen gissar rätt så tänker jag presentera svaret sent på julaftonskvällen...

Kämpa på med julen nu..!
    Kan vi få lite ledtrådar? Är det rätt tänkt att det är fotograferat på en sträcka där du normalt kör?

Fast, det kan ju vara en omledning, t.ex. någonstans Göteborg-Borås-Herrljunga.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

God jul tillbaka Leif D hoppas att du inte hoppar av postvagnen ifarten bara utan väntar in stationen och där går av. Jag gillar dina verkliga berättelser från järnvägen osv

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Visserligen har det varit omledningar över Borås men bara på sommaren, och så här mycket snö har det inte varit på långa tider här i trakten.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Visserligen har det varit omledningar över Borås men bara på sommaren, och så här mycket snö har det inte varit på långa tider här i trakten.
    Han skrev ju att bilden var tagen 2018. Då tänkte jagatt det kunde varit i februari eller mars!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •